Polska drukarnia wśród laureatów nagrody Sonora Plate Green Leaf Award
8 lut 2017 10:59

sonoragreenleaf_logolockupFirma Kodak zaprezentowała listę 8 drukarń z różnych części świata, które zwyciężyły w kolejnej edycji organizowanego przez nią konkursu Sonora Plate Green Leaf Award. Program, który ruszył w 2014 roku, ma wyróżniać i promować klientów rozwiązań Kodaka, którzy podejmują aktywne działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Wśród zwycięzców ubiegłorocznej edycji konkursu znalazła się także firma z Polski – specjalizująca się w produkcji opakowań kartonowych drukarnia Royalpack ze Słonego k. Zielonej Góry, użytkująca bezprocesowe płyty Sonora w formacie VLF.
Laureatami nagród Sonora Plate Green Leaf za rok 2016 zostały także firmy: Reynolds & Reynolds (USA), Informco (Kanada), Groupe Estimprim (Francja), UVO Communications (RPA), Oshaika Printing (Japonia), Kava Printing (Chiny) i NPE Print Communications (Singapur). Royalpack jest zatem jednym z dwóch europejskich przedsiębiorstw poligraficznych, które otrzymały to prestiżowe wyróżnienie w ostatniej edycji konkursu.
Wszystkie ww. firmy są użytkownikami bezprocesowych płyt Kodak Sonora, jak również liderami na swoich macierzystych rynkach pod względem wdrażania proekologicznych praktyk i inicjatyw.
„Z prawdziwą satysfakcją ogłaszamy zwycięzców tej prestiżowej nagrody za rok 2016. Cieszy nas fakt, że drukarnie z całego świata w coraz większym stopniu dostrzegają realne korzyści wynikające z wdrażania proekologicznych praktyk, co z kolei przekłada się na efekty ekonomiczne – mówi Richard Rindo, dyrektor generalny ds. druku offsetowego i wiceprezes Print Systems Division w firmie Kodak. – Wdrażając płyty Sonora, usprawniając swój workflow i stosując bardziej przyjazne dla środowiska materiały, drukarnie te pokazują całej branży, że proekologiczne podejście jest właściwe, zarówno z punktu widzenia prowadzonej przez nie działalności, jak i przyszłości całej branży”.
Jednym z warunków uzyskania nagrody jest wdrożenie bezprocesowych płyt Sonora (od których pochodzi nazwa konkursu). Firma Kodak odnotowała w 2016 roku dalszy wzrost sprzedaży płyt Sonora, co było zbieżne z coraz powszechniejszym podejściem biznesowym wielu drukarń, w którym ekonomia i ekologia są jednymi z priorytetów. Amerykański producent przewiduje utrzymanie się tego trendu także w latach kolejnych i oczekuje, że do 2019 roku udział płyt bezprocesowych w całym wolumenie sprzedawanych przez firmę płyt wyniesie 30 proc.

Opracowano na podstawie
informacji firmy Kodak