Pierwsza inwestycja w wodną technologię druku firmy Durst
23 mar 2017 10:23

wwwPierwszym komercyjnym użytkownikiem wodnej technologii druku firmy Durst (Durst Water Technology) jest austriacka firma Bauernfeind Print+Display, która zainwestowała w rozwiązanie Durst Multi-Pass Delta WT 250. Dzięki wykorzystaniu tej najnowszej technologii rodzinna firma Bauernfeind zapowiada wzrost biznesu, którego obecny poziom wynosi 2 mln euro rocznie, o 25 proc. rok do roku. Swój potencjał widzi wśród klientów z nowych obszarów rynku takich jak rynek kosmetyczny, farmaceutyczny, związany z żywnością ze względu na zastosowanie technologii przyjaznej środowisku, czyli rozwiązania Delta WT 250 - pierwszego rozwiązania druku nagrodzonego FEFCO Award i ogłoszonego zwycięzcą na targach drupa.

Thomas Bauernfeind, dyrektor zarządzający w firmie Bauernfeind w Obergrünburg w Austrii, powiedział: „W przeszłości dotarcie do niektórych rynków było trudne ze względu na zapach druku UV na wybranych produktach typu POP/POS czy opakowaniach. Teraz jednak otwierają się dla nas nowe możliwości. (…) Wydruki są bezwonne, bez migracji i oferują wspaniałą jakość. Jesteśmy głęboko przekonani, że ta uzupełniająca nasze możliwości technologia druku umożliwi nam wzrost naszych obrotów o 25 proc. rocznie. Oczekujemy, że zwrot z inwestycji zajmie około 2 lat.“

Markus Gutmann, manager ds. kluczowych klientów w firmie Bauernfeind, związany z branżą druku i opakowań od 36 lat, powiedział: „Teraz już nie ma wątpliwości, czy cyfra, czy offset. Nawet eksperci nie są w stanie zauważyć różnicy, a często cyfrowa jakość druku Durst przewyższa offset. Niesamowicie żywe kolory, wspaniały efekt połysku. To zdecydowanie innowacyjna technologia, która zmienia możliwości druku.“

Pełny proces produkcyjny rozpoczął się w lutym i obecnie czas dostawy do klientów to kilka dni, a nie tygodni. Typowe nakłady zawierają się pomiędzy 100 a 500 sztuk, ale może być też 1000. Zdecydowana większość prac jest drukowanych na niepowlekanych arkuszach tektury falistej, na tekturze litej, jak również na nośnikach typu „plaster miodu“.

Wolfram Verwurster, manager segmentu Corrugated Packaging and Display Printing w firmie Durst, powiedział: „Od kiedy zaczęliśmy oferować ten system, zaobserwowaliśmy olbrzymie zainteresowanie Durst Water Technology. Naszą strategią jest długoterminowy rozwój tego nowego obszaru biznesu w firmach takich jak Bauernfeind. (...)“.

Firma Bauernfeind jest klientem firmy Durst od 7 lat. „Durst jest dla nas ważnym partnerem - potwierdził Thomas Bauernfeind. - Jestesmy bardzo zadowoleni z usług serwisu dostarczanego przez firmę Durst i nie zamierzamy szukać innych producentów. Naszym celem jest zwiększanie ilości drukowanych prac, tak aby móc zainwestować w maszynę Delta SPC 130 Single-Pass, która również bazuje na technologii wodnej, lub przynajmniej kupić kolejny model Delta WT 250.“

Durst Water Technology oferuje doskonałą jakość i gładką powierzchnię wydruku na szerokim spektrum podłoży powlekanych do druku opakowań i standów reklamowych. Ta najnowsza technologia tuszy jest bezwonna i nie wymaga certyfikacji dla zdrowia i bezpieczeństwa.

System Delta WT 250 można było obejrzeć na stoisku firmy Durst podczas międzynarodowych targów CCE - International, Corrugated and Carton Exhibition w Monachium (21-23 marca 2017).

Opracowano na podstawie informacji firmy Durst