Nowy wymiar markowego opakowania
18 lip 2017 13:07

Firma API Group poinformowała o dostępności nowego pakietu usług o nazwie Holonique Boutique. Jest to rodzaj „przewodnika” po świecie hologramów i projektów 3D, stworzonego przez zespół ekspertów API, kierowany przez Davida Petersa, creative development managera w brytyjskiej centrali firmy. Holonique Boutique ma stanowić źródło specjalistycznej wiedzy na temat zastosowania materiałów holograficznych i podłoży dających efekt trójwymiarowości. Celem jest umożliwienie twórcom markowych opakowań wdrażania niestandardowych efektów specjalnych w swoich projektach. Wśród wymienianych przez API Group docelowych odbiorców tego typu usług są m.in. firmy z rynków spożywczego, środków higieny osobistej oraz kosmetycznego. Holonique Boutique ma być kluczowym elementem ekspansji API Group na rynku materiałów i folii holograficznych, w ramach której – kosztem 0,5 mln funtów – zwiększono zdolności wytwórcze fabryki w szkockim Livingston. Obecnie zakład ten jest najważniejszym europejskim ośrodkiem produkcyjnym API, dedykowanym podłożom holograficznym. W trzech osobnych liniach powlekających i specjalnej wytłaczarce wytwarzane są wysokiej jakości materiały i folie.


Poza produkcją podłoży API Group oferuje swoim klientom szereg innowacyjnych rozwiązań, umożliwiających uzyskiwanie efektów specjalnych, zwiększających atrakcyjność markowych projektów uwzględniających hologramy, a zarazem zwracających uwagę końcowego użytkownika. Podczas gdy holografia najczęściej znajduje zastosowanie jako środek zabezpieczający oryginalne produkty przed podrabianiem, projekt Holonique Boutique ma wyeksponować jej możliwości w zakresie wzbogacania, uszlachetniania i wprowadzania wartości dodanej w opakowaniach. Wyraziste kolory i efekt ruchu, jaki zapewnia hologram, wraz z tradycyjnym nadrukiem, dają wrażenie głębi i wielowymiarowości, co, jak zapewnia API, wywołuje szczególne wrażenie na odbiorcach. Niecodzienna interakcja między drukiem a aplikowanymi hologramami ma stanowić wsparcie dla właścicieli marek, dążących do zwiększania atrakcyjności wizualnej swoich produktów. Zestaw usług dostępnych w ramach projektu Holonique Boutique ma zagwarantować zbieżność tworzonych opakowań z najnowszymi trendami rynkowymi we wzornictwie i projektowaniu.


Zespołem pracowników API Group odpowiedzialnym za projekt Holonique Boutique kieruje David Peters posiadający ponad 20-letnie doświadczenie w projektowaniu i wzbogacaniu opakowań wyrobów luksusowych. Obecnie dzieli się nim z szerokim gronem osób, wśród których są projektanci graficzni, przedstawiciele drukarń oraz właściciele marek. Indywidualne podejście stosowane we współpracy z każdym z klientów powoduje, że powstające rozwiązania są dopasowane do specyficznych oczekiwań i potrzeb. „Menedżerowie marki oraz osoby odpowiedzialne za marketing nowego produktu posiadają coraz większą specjalizację w obsługiwanych przez siebie segmentach rynku, poszukując nowych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji. Efekty holograficzne i dyfrakcyjne stają się kluczowe w osiągnięciu tej odrębności, zwiększając jednocześnie uwagę konsumentów oraz nadając wyrobom status produktów klasy premium – mówi David Peters. – Bliska współpraca z naszymi klientami już na wstępnym etapie powstawania projektu to gwarancja, że zespół odpowiedzialny za Holonique Boutique znajdzie dla każdego z nich optymalne rozwiązanie i przeprowadzi przez cały proces kreacji oraz produkcji. Na każdym jego etapie mogą oni liczyć na nasze wsparcie”.


API Group, zapewniając swoim partnerom biznesowym kompleksową obsługę, zarówno w obszarze dostawy właściwego produktu jak też jego wdrożenia oraz profesjonalną wiedzę w zakresie zastosowania materiałów holograficznych sprawia, że świadomość drzemiącego w nich potencjału jest wśród klientów coraz większa. Techniki holograficzne mogą być łączone ze sobą, zaś nad finalnym ich rezultatem współdziałając z klientami API oraz ich projektantami, czuwa zespół Holonique Boutique. Dzięki temu można np. przewidzieć, w jaki sposób światło – widziane w określony sposób przez konsumenta – będzie współgrało ze strukturą opakowania oraz naniesionym na nie nadrukiem. W efekcie, jak podaje firma, uzyskuje się wrażenie dynamiki, głębi i wysublimowania. Inspiracją dla tych działań są najnowsze trendy rynkowe. „Dostarczając kompleksowe rozwiązanie opakowaniowe oraz współpracując z klientami w ramach całego dedykowanego im łańcucha dostaw, pomagamy we wprowadzaniu na rynek wielu obecnych i nowych projektów, uwzględniających materiały holograficzne – dodaje David Peters. – Przykłady można mnożyć – jednym z nich jest zestaw upominkowy z alkoholami klasy premium dla jednego z czołowych graczy na tym rynku, gdzie w szczególny sposób wyeksponowano interakcję druku i nowego laminatu API Fresnel Lens. Tu zależało nam szczególnie na podkreśleniu unikalności marki. Innym razem celem jest osiągnięcie efektu subtelnej elegancji, której odzwierciedlenie stanowi odpowiednie opakowanie. W obu przypadkach to hologramy stanowią podstawę dla osiągnięcia właściwego efektu finalnego”.

Opracowano na podstawie inf. firmy API Group.