Think Blue i… Duplo
15 lis 2017 10:45

Filozofia firmy Blue Space kryje się w haśle: „Think Blue and …relax” – „Pomyśl o nas… i nie martw się już o nic więcej”. Działa ona na rynku usług poligraficznych od 5 lat (w br. obchodzi jubileusz) i  wyspecjalizowała się w produkcji opartej na druku cyfrowym. Wśród jej klientów są korporacje (drukarnia mieści się przy ul. Postępu w Warszawie, gdzie siedzibę ma wiele firm), ale również klienci indywidualni, a także wydawnictwa. W skład grupy kapitałowej Blue Space wchodzą m.in.  drukarnia, agencja reklamowa  i agencja gamifikacyjna. „W przypadku większych nakładów – mówi Sławomir Galas, dyrektor zarządzający Blue Space - współpracujemy z zaprzyjaźnionymi drukarniami. Dlatego możemy realizować zlecenia zarówno niskonakładowe, jak i w większych nakładach. Znaczącą część naszej produkcji stanowi także druk wielkoformatowy (...)”. 

W ostatnich miesiącach firma zrealizowała inwestycje, wśród których znalazła się maszyna z oferty Duplo Polska – bigówko-falcerka Touchline CF 375, zintegrowany system bigujący i falcujący, który łączy obie operacje w jednym procesie. Wykorzystuje on unikalne rozwiązanie, pozwalające na bigowanie bez pękania zadrukowanej powierzchni. „(...) niemal od momentu instalacji mogliśmy rozpocząć realizację prac w tym urządzeniu - mówi Sławomir Galas. - Rosnące nakłady, głównie od klientów korporacyjnych, sprawiły, że musieliśmy pomyśleć o maszynie automatyzującej prace introligatorskie. Wcześniej szereg z nich wykonywaliśmy ręcznie. To jednak znacząco przedłużało cały proces i było kosztownym rozwiązaniem (...). Urządzenie Duplo nie tylko pomogło nam w tym kłopocie, ale również przyniosło nam oszczędności materiałowe. Staliśmy się dzięki temu bardziej konkurencyjni, mogliśmy także zaproponować zupełnie nowe produkty i usługi. Co również istotne – ponieważ jest ono proste w obsłudze i każdy pracownik naszej drukarni potrafi je obsłużyć - nie musieliśmy dedykować tej maszynie specjalnej osoby. (...)”. Przed zakupem urządzenia firma Blue Space przyjrzała się ofercie konkurencji. „Systemy, jakie oferuje rynek są – owszem - podobne do siebie, jednak jedną z przewag Duplo jest sprawnie działający serwis tego dostawcy i fakt, że jest on blisko nas, w Warszawie. Istotnym elementem jest także czas jego reakcji. (…) ponieważ niebawem planujemy inwestycje w kolejne maszyny z oferty tego dostawcy – rzetelny serwis był dla nas bardzo ważnym aspektem. Co więcej – podoba nam się model biznesowy tego dostawcy. Ilekroć ma on coś nowego do zaprezentowania, to zaprasza nas na prezentacje, pokazy. I nawet jeśli w danym momencie nie skorzystamy z tego rozwiązania, to fakt, że je poznaliśmy, ułatwia proces decyzyjny w momencie naglącej potrzeby, a także dla wielu firm może być inspiracją”. 

Opracowano na podstawie informacji firmy Duplo Polska