Premierowe wdrożenie plotera Anapurna RTR3200i LED
6 lut 2018 09:58

Pod koniec ub.r. w podpoznańskiej firmie Kseroplast-Plus rozpoczął pracę pierwszy w naszym kraju wielkoformatowy ploter rolowy Anapurna RTR3200i LED.
Mówi Andrzej Wentland, właściciel Kseroplast-Plus: „O planach związanych z implementacją urządzenia pracującego wyłącznie w trybie roll-to-roll mówiliśmy głośno od blisko roku. Inwestycja ta wynikała bowiem z zapotrzebowania zgłaszanego przez naszego strategicznego partnera – sieć Pepco – w obszarze elementów ekspozycji wewnętrznych, wykorzystujących specjalistyczne materiały tekstylne. Mam na myśli choćby podwójnie zadrukowywane dedykowane tkaniny, które następnie podświetlane są lampami LED. (…) Stąd kolejna w naszej firmie maszyna marki Agfa – tym razem rolowa”.
Właściciel Kseroplast-Plus zdecydował się na zakup pierwszego w naszym kraju urządzenia Anapurna RTR3200i LED. „To prawdziwy „koń roboczy” – chwali niedawną inwestycję Andrzej Wentland. – Maszyna od początku przejęła większość prac realizowanych z udziałem mediów giętkich. Są w niej również drukowane wspomniane specjalistyczne aplikacje dla Pepco. Ploter pracuje już przez 8-10 godzin dziennie, mimo że jego wdrożenie do produkcji odbyło się niespełna dwa miesiące temu. Docelowo chcemy go obłożyć co najmniej w 70 proc. (...)”.
Współpraca obu firm rozpoczęła się 8 lat temu, od wdrożenia jednego z pierwszych wówczas w Polsce ploterów Anapurna Mw, z czasem wymienionego na model Anapurna M2050. W 2014 pojawił się tu hybrydowy system Jeti Titan 3020 FTR, zaś na początku ub.r. – maszyna Anapurna H2050i LED. „Można zatem powiedzieć, że kupując najnowszy ploter niejako „przybiliśmy piątkę” z firmą Agfa – śmieje się Andrzej Wentland. – Wybór dostawcy był w zasadzie oczywisty. (...)”.
Anapurna RTR3200i LED to maszyna klasy „heavy-duty”, przeznaczona do pracy w cyklu całodobowym, dedykowana zarówno aplikacjom zewnętrznym, jak i wewnętrznym wysokiej jakości. Urządzenie drukuje w 6 kolorach i obsługuje liczne media giętkie o szerokości maks. 3,2 m. Jego konstrukcja umożliwia też jednoczesny zadruk dwóch węższych zwojów z materiałem – każdy o szerokości 152,4 cm. Zastosowana tu technologia UV LED nie tylko rozszerza portfolio wykorzystywanych mediów, ale też pozwala na redukcję energii, kosztów i czasu niezbędnego na realizację danej pracy.
Anapurna RTR3200i LED pracuje z maksymalną prędkością 127 m2/h (w trybie draft), jednak Kseroplast-Plus z reguły korzysta z opcji nieco wolniejszej, ale zapewniającej najwyższą jakość. „Jednak nawet w tym wariancie jesteśmy w stanie zadrukować w ciągu godziny 16-18 m2 podłoża – podkreśla Andrzej Wentland. – Inwestycja w nowy ploter zwiększyła nasz potencjał w zakresie zadrukowywania mediów giętkich o niemal 200 proc., odciążając jednocześnie od tego typu prac dwa pozostałe, hybrydowe plotery Agfa. Dzięki temu od niedawna w maszynie Jeti Titan 3020 FTR realizowane są wyłącznie duże zlecenia z udziałem mediów sztywnych, zaś maszyna Anapurna H2050i LED obsługuje zamówienia mało- i średnionakładowe. (...)”.
Jak podkreśla Andrzej Wentland, dwie niedawne inwestycje w zaawansowane rozwiązania tego dostawcy z jednej strony zostały „wymuszone” przez dynamiczny rozwój Kseroplast-Plus, z drugiej – tenże rozwój stymulują. Firma, wraz ze swoim strategicznym partnerem i klientem – grupą Pepco – wchodzi bowiem na kolejne europejskie rynki. „Po otwarciu oddziału w Rumunii nasza ekspansja w regionie Europy Wschodniej i Południowej przybrała na sile – przyznaje właściciel Kseroplast-Plus. – Współpraca z Pepco będzie bowiem obejmować nie tylko Polskę, ale też inne kraje takie jak Słowenia, Bułgaria czy Serbia. W związku z tym zwiększamy też zatrudnienie – obecnie we wszystkich naszych lokalizacjach pracuje około 70 osób. Dobiega końca budowa nowej 600-metrowej hali produkcyjnej w Zakrzewie k. Poznania, gdzie już wkrótce – pod jednym dachem – znajdą się wszystkie użytkowane przez nas maszyny. To – mamy nadzieję – dodatkowo usprawni i uprości cały proces produkcyjny. Wówczas też, w ramach jednego workflow, zostaną spięte trzy plotery Agfa”.
Andrzej Wentland przyznaje, że nowe inwestycje to także nowe wyzwania dla działu handlowego Kseroplast-Plus w kontekście pozyskania nowych zleceń: „Wypełnianie kontraktu z Pepco zajmuje nam bardzo dużo czasu, ale współpracujemy też rzecz jasna z wieloma innymi kontrahentami. Z myślą o nich byliśmy obecni z własnym stoiskiem m.in. na ubiegłorocznych targach Euroshop w Düsseldorfie, dedykowanych ekspozycjom sklepowym. Z tego segmentu pochodzi bowiem gros naszych klientów (...). Nie stronimy jednak też od innych zleceń, np. w zakresie ekspozycji targowych”.
Z takową będzie można bliżej zapoznać się już niebawem, odwiedzając stoisko firmy Agfa podczas nadchodzących targów RemaDays Warsaw 2018. Jak mówi Przemysław Arabski, dyrektor działu druku cyfrowego w polskim oddziale firmy Agfa, zostało ono w całości zaprojektowane i wykonane przez Kseroplast-Plus.

Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics