Meet Kodak Polska po raz dwunasty
19 kwi 2018 12:13

 

Po raz 12. już firma Kodak Polska zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także partnerów biznesowych oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Odbyło się ono 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi i wzięło w nim udział ok. 160 uczestników.

Pół mln m2 zużytych płyt Kodak Sonora, miesięczne zużycie na poziomie 28-30 000 m2 i oszczędności rzędu 10 tys. euro miesięcznie – to imponujące dane, które przedstawił Pavel Arseniev, prezes zarządu rosyjskiej drukarni Pareto Print. Jest ona największym na świecie użytkownikiem bezprocesowych płyt Kodak Sonora. To największa i najbardziej zaawansowana technologicznie drukarnia dziełowa w Rosji, mająca 18-proc. udział w rosyjskim rynku wydawniczym. Miesięcznie produkuje się tu 5,5-6 mln egzemplarzy książek i magazynów. 700-osobowa załoga pracuje przez całą dobę na 4 zmiany, 365 dni w roku. Produkcja na taką skalę, co podkreślał Pavel Arseniev, wymaga rozwiązań technologicznych zapewniających pełną sprawność działania - dotyczy to także przygotowalni. Rosyjska drukarnia zaufała w tym obszarze firmie Kodak i jak zapowiedział jej właściciel, pozostanie wierna temu rozwiązaniu.

„Taking Print Further” - to hasło tegorocznej konferencji Kodak, a wszystkie prezentacje były jego odzwierciedleniem. W sesji dla wszystkich użytkowników rozwiązań Kodaka Jolanta Wiśniewska - dyrektor zarządzająca Kodak Polska przedstawiła firmę i jej globalny zasięg, a także portfolio produktów dla poszczególnych sektorów rynkowych. Podkreśliła zaangażowanie firmy Kodak w poligrafię – 85 proc. obrotów firmy i 100 proc. zysków pochodzi z druku, 65 proc. pracowników zatrudnionych jest w działach związanych z drukiem. W 2017 r. Kodak zainwestował 90 mln dolarów w rozwój i transformację technologii druku. Firma otrzymała też pierwsze zamówienia na maszyny bazujące na technologii UltraStream. Jolanta Wiśniewska podkreśliła ogromną wagę rynku fleksograficznego, na którym Kodak generuje wysokie zyski i zajmuje silną pozycję. Firma odnotowała także 17 proc. wzrost sprzedaży płyt Flexcel NX i nieustannie inwestuje w nowe ośrodki rozwoju oraz fabryki. Sprzedaż licencji workflow wzrosła o 14 proc.

W kolejnej części tej sesji Sławomir Iwanowski, regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska, przedstawił rozwiązania firmy w zakresie prepressu oraz platformę Kodak NexPress.

W pierwszej sesji tematycznej, poświęconej przygotowalni i drukowi offsetowemu, prelegenci przedstawili zagadnienia związane z najnowszej generacji płytami bezprocesowymi – Kodak Sonora X (Sławomir Iwanowski, Kodak); po raz pierwszy gościom konferencji zaprezentowane zostały maszyny Kodak Nexfinity (Tomasz Gogacz, Kodak). Z kolei Tomasz Remiszewski i Michał Grycz z wydawnictwa Egmont Polska zaprezentowali ciekawe podejście do praktycznego sposobu przygotowania plików dla drukarni.

W kolejnej części tej sesji omawiano tematykę możliwości redukcji zużycia farby oraz praktycznego wykorzystania danych w ramach usług dostępnych w „chmurze”; przedstawiono także informacje nt. integracji systemu MIS z workflow produkcyjnym.

Druga sesja, skierowana do przedstawicieli drukarń fleksograficznych, poświęcona była 10-letniej historii technologii Kodak Flexcel NX na świecie i w Polsce. Była to sesja jubileuszowa, podczas której powołano Klub Flekso, zrzeszający polskich użytkowników tej technologii. Sesji towarzyszyły warsztaty fleksograficzne, a także panel dyskusyjny z udziałem uczestników. Wszyscy użytkownicy technologii zostali symbolicznie nagrodzeni, a Jacek Galiński krótko charakteryzował każdą z firm.

Więcej – w kwietniowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Kodak Polska