250 000 razy „TAK” dla ochrony środowiska
22 cze 2018 10:29

Z ćwiercią miliona zleceń wydrukowanych neutralnie dla klimatu drukarnia Onlineprinters osiągnęła znaczący kamień milowy: 250 000 razy klienci tego przedsiębiorstwa e-commerce świadomie zdecydowali się na wsparcie projektu kompensacji emisji CO2 powstałej podczas produkcji artykułów poligraficznych. Od wdrożenia druku neutralnego dla klimatu w roku 2013 dzięki Onlineprinters udało się skompensować 7900 ton CO2. To odpowiada ilości dwutlenku węgla, którą samochód osobowy wyemitowałby, pokonując wszystkie drogi świata: prawie 32 miliony kilometrów.

„250 000 zleceń to sensacyjna liczba, która pokazuje, że nasi klienci chcą działać w sposób odpowiedzialny, a Onlineprinters wspiera ochronę środowiska” - komentuje prezes Michael Fries. W modelu biznesowym Onlineprinters dzięki dużej ilości zleceń można produkować drukowane artykuły reklamowe, chroniąc zasoby, gdyż używane maszyny są efektywnie wykorzystywane. Nie da się jednak całkowicie uniknąć emisji CO2. Dlatego klienci podczas składania zamówienia w sklepie internetowym, płacąc mniej niż 1 proc. ceny zakupu, mogą skompensować nieuniknioną ilość CO2. Przy tym mogą wybrać wedle własnego życzenia projekt ekologiczny, np. zalesianie powierzchni lasów lub rozbudowę odnawialnych źródeł energii.

We współpracy z ClimatePartner dla zamówionego produktu poligraficznego generowane są numer ID oraz kod QR, dzięki którym także klient końcowy może zapoznać się ze szczegółami zlecenia. „Udostępniliśmy nasze rozwiązania IT prawie tysiącu drukarń w Europie. W ten sposób dzięki projektom ochrony klimatu od 2013 r. skompensowano emisję CO2 od ponad miliona zleceń. Sama tylko drukarnia Onlineprinters wyprodukowała w sumie 25 proc. wszystkich zleceń neutralnych dla klimatu i przewodzi pod tym względem w branży” - wyjaśnia Moritz Lehmkuhl, managing director w ClimatePartner. Ponowne uzyskanie francuskiego certyfikatu ekologicznego Imprim’Vert („Zielony druk”) potwierdza strategię ochrony klimatu Onlineprinters na wszystkich etapach łańcucha produkcyjnego.

Grupa Onlineprinters należy do wiodących drukarń internetowych w Europie, zatrudnia ponad 1400 pracowników i wyprodukowała w ub.r. ponad 2,5 mld drukowanych artykułów reklamowych.

Opracowano na podstawie informacji firmy Onlineprinters