Canon UVgel odpowiedzią na rosnące wymagania rynku
3 wrz 2018 10:31

Działająca od 2003 r. w podwarszawskim Piasecznie firma PRO-KOMP to przykład przemyślanego rozwoju biznesowego w oparciu o nowoczesne technologie cyfrowe. Firma, która kompleksowo obsługuje wiodące marki sportowe i odzieżowe w zakresie grafik promocyjnych i kampanii reklamowych na całą Europę, podjęła decyzję o inwestycji w najszybszy w klasie 64-calowych ploterów graficznych drukujących z roli, aby dotrzymać coraz krótszych terminów realizacji zleceń przy zachowaniu tej samej, wysokiej jakości kolorowych materiałów drukowanych w bardzo wysokich nakładach. Wybór padł na Océ Colorado 1640 firmy Canon.

"Nasze kampanie charakteryzują się tym, że niektóre elementy, które wykorzystywane były na początku roku, są produkowane także kilka miesięcy później. Dzięki Océ Colorado 1640 jesteśmy w stanie zapewnić, że te wydruki będą charakteryzować się tą samą kolorystyką i tym samym odwzorowaniem kolorów” – przyznaje Michał Sokołowski, właściciel PRO-KOMP.

Z kolei Bartosz Biernacki, kierownik drukarni PRO-KOMP, pytany o najbardziej wymagające zamówienia w ostatnich miesiącach, wspomina: - „Takim wyzwaniem dla naszych maszyn na pewno był druk trzech dużych kampanii w tym samym czasie. Wiązało się to z produkcją tysięcy metrów kwadratowych zadrukowanych nośników w zaledwie kilka dni. Dzięki cyfrowym ploterom Océ Colrado 1640 i Océ Arizona 460 XT byliśmy w stanie sprostać zadaniu i zrealizować wszystkie zlecenia na czas”.

Obserwowane od lat wzrosty na rynku druku wielkoformatowego (przy jednocześnie coraz krótszym czasie realizacji zleceń) nie tracą na sile. IT Strategies szacuje, że do 2020 r. na urządzeniach rolowych wyprodukowanych zostanie aż 1,6 bln metrów kwadratowych (tylko materiały wielkoformatowe wyprodukowane w technologiach lateks/solwent/UV). Jednocześnie rosnący popyt i napięte harmonogramy klientów korporacyjnych, detalistów, agencji produkcyjnych czy firm z sektora MŚP oznaczają, że od dostawców usług druku wymagana będzie jeszcze większa elastyczność i konieczność realizacji zleceń w krótkich terminach. Już w 2013 r. InfoTrends wskazywało, że niemal 2/3 zleceń w zakresie wielkoformatowych produkcji graficznych musi zostać dostarczonych w mniej niż 48 godzin, a ponad 40 proc. – nawet tego samego dnia. Obecnie czas ten jest jeszcze krótszy.

 Opracowano na podstawie inf. firmy Canon