100 lat! hubergroup Polska
19 maj 2017 11:21

27 kwietnia br. we wrocławskiej Hali Stulecia hucznie świętowaliśmy jubileusz 25-lecia firmy hubergroup Polska. W wydarzeniu udział wzięło ponad 800 (!) osób oraz takie gwiazdy polskich estrad jak Beata Kozidrak, Zbigniew Wodecki, Golec uOrkiestra czy Kabaret Moralnego Niepokoju. Co do jednego goście byli zgodni – zorganizowanej z takim rozmachem imprezy w polskiej branży poligraficznej jeszcze nie było!

 

 


Marzenia się spełniają

To wielki zaszczyt i honor móc pracować w takim środowisku i w takim towarzystwie przez tyle lat, zwłaszcza że z przeważającą większością z Państwa znamy się osobiście i mamy jeśli nie przyjacielskie, to przynajmniej koleżeńskie relacje – powiedział Janusz Cymanek, prezes hubergroup Polska, otwierając jubileuszowe spotkanie, choć było widać wyraźnie, że dobrze znał każdego zaproszonego gościa. – Zawsze marzyłem, żeby móc tak pracować i dzięki wam to się udaje. Udało nam się te 25 lat na polskim rynku przetrwać, zaczynając przecież od zera. Razem z wami jesteśmy liderami polskiego rynku poligraficznego, z czego niezmiernie się cieszę. Chciałbym każdego z was imiennie przywitać, ale dzięki temu, że tak licznie odpowiedzieliście na nasze zaproszenie powiem raczej może, kogo nie zaprosiłem. Nie zaprosiłem efektu ducha, słabej odporności na ścieranie, mory i innych zmór, które nas czasami prześladują. Od samego początku udało mi się namówić do pracy ze mną dobrych fachowców. Niektórzy z nich są już ze mną 25 lat. Cieszę się, że mogę was wszystkich gościć w moim rodzinnym Wrocławiu, w Hali Stulecia przez wiele lat zwanej Halą Ludową, która w 2006 roku została uznana za obiekt światowego dziedzictwa UNESCO. Mam nadzieję, że ten wieczór będzie dla nas wszystkich niezapomniany.

Crazy hubergroup Polska!

Jubileusz z pewnością trwale zapisze się w historii polskiej poligrafii, biorąc pod uwagę fakt, że wydarzenie uświetniły występy takich gwiazd polskich estrad jak Beata Kozidrak, Zbigniew Wodecki, Golec uOrkiestra czy Kabaret Moralnego Niepokoju. Jeden z braci Golców zapowiedział „Crazy is my life” ze specjalną dedykacją dla hubergroup Polska i jej prezesa. Rzeczywiście, trzeba mieć fantazję i niesamowite relacje także poza branżą poligraficzną, aby porwać się na organizację imprezy o takiej skali. Prezes Cymanek pragnął, aby jubileusz 25-lecia hubergroup Polska stanowił wydarzenie, jakiego w polskiej poligrafii jeszcze nie było. Cel został niewątpliwie osiagnięty, co więcej – imprezy takiego formatu już pewnie w naszej branży nie będzie. W roli konferansjerów wystąpili modelka Anna Tarnowska oraz aktor i współwłaściciel wrocławskiego teatru Komedia Wojciech Dąbrowski; bardzo sprawnie poprowadzili część oficjalną wydarzenia, na którą składały się niezliczone przemowy klientów hubergroup Polska. A wśród nich nie zabrakło nawet dawno niewidzianego na poligraficznych salonach Tadeusza Winkowskiego, który wyjątkowo pojawił się w garniturze i krawacie.

Rodzina poligrafów

Pracę w branży poligraficznej podjąłem 24 lata temu i moim zadaniem było rozpocząć działalność firmy, dla której wówczas pracowałem, na polskim rynku – wspominał Heiner Klokkers, prezes hubergroup Europe. – Dużo podróżowałem więc do Polski, odwiedzając klientów, którym zadawałem pytanie „Od kogo kupujecie farbę i dlaczego?”. Większość odpowiadała: od Hubera, bo mają dobre produkty, serwis, logistykę i najlepszych ludzi. Niektórzy z nich dodawali, że także dlatego, że raz w roku jadą do Monachium na Oktoberfest. I to w najlepszy sposób oddaje, co przez ostatnie 25 lat uczyniło hubergroup Polska tak silną organizacją. Polski oddział zawsze był przykładem do naśladowania dla pozostałych filii hubergroup na całym świecie. Dziękuję Januszowi Cymankowi, wszystkim klientom i całemu zespołowi hubergroup Polska za 25 lat sukcesów i proszę o wsparcie przez kolejne 25 lat.

Nieobecny na jubileuszu Jerzy Czubak, prezes Amcor Polska poprosił o odczytanie listu: „Gratuluję Tobie i Twojemu zespołowi tak pięknego jubileuszu, popartego sukcesami na polskim i europejskim rynku. Byłem zawsze pod wrażeniem nie tylko tego co, ale i jak osiągnęliście – fantastycznej relacji z klientami, współpracy ze środowiskiem i otoczeniem firmy, wrażliwości na sprawy społeczne i potrzeby regionu. Dziękuję też Tobie osobiście za nasze i profesjonalne, i przyjacielskie relacje. Zawsze je sobie bardzo ceniłem.”

Dużo was tutaj i to wszystko moja konkurencja – zdziwił się Tadeusz Krywulec, prezes drukarni Tamir. – Jesteśmy mimo wszystko jedną rodziną, rodziną poligrafów. Któż inny, jak nie Janusz jest w stanie zebrać nas wszystkich w jednym miejscu i o jednym czasie? Po raz kolejny mu się to udało i to ze szczególnej okazji – 25-lecia hubergroup Polska. Pamiętam początki, kiedy farby i chemię sprzedawano z jednego małego pomieszczenia. Pamiętam moją pierwszą puszkę farby Huber do maszyny typograficznej. Później nastąpił dynamiczny rozwój, w którym wszyscy braliśmy udział. Zespół hubergroup Polska zawsze był i jest dla nas ogromną pomocą. Mam nadzieję, że za kolejne 25 lat w nie mniejszym gronie spotkają się nasi następcy. 

Ćwierć wieku z polską poligrafią

hubergroup Polska działa w naszym kraju od 1992 roku i jest częścią koncernu hubergroup, skupionego wokół najstarszej, działającej od 1765 roku fabryki farb drukarskich Michael Huber München. Mieliśmy to szczęście, że rozpoczynaliśmy działalność naszej firmy w czasie, kiedy cała polska poligrafia wchodziła w okres niesamowitej rewolucji technologicznej – wspomina Janusz Cymanek, prezes hubergroup Polska w wydaniu specjalnym Poligrafiki, opublikowanym z okazji jubileuszu 20-lecia firmy. – Wydawało się, że niezastąpioną typografię (właściwie ruchome czcionki mistrza Gutenberga!) zaczynał w ekspresowym tempie wypierać druk offsetowy. 

Z wielkich drukarń w ciągu kilku miesięcy wyprowadzono tysiące ton linotypów, kaszt… Nowe, wielokolorowe maszyny offsetowe jak grzyby po deszczu pojawiały się po kolei w każdej z drukarń.

Do 1 stycznia 2012 r. firma Huber Polska posiadała 6 własnych oddziałów na terenie Polski, jednak po dwudziestu latach działalności nadszedł czas na zmiany. Przeprowadzono reorganizację i scentralizowano działalność działów obsługi klienta. Następstwem nowej strategii działania było zamknięcie oddziałów w Gdańsku, Poznaniu i Szczecinie. Zostały zastąpione licencjonowanymi firmami dystrybucyjnymi. Są one, tak jak pozostali dealerzy w całej Polsce, wyposażone w mieszalnie farb offsetowych, interwencyjne laboratoria i środki transportu, dzięki czemu kontakt z lokalnymi drukarniami mógł pozostać równie dobry. Najwięksi, strategiczni klienci z tych regionów obsługiwani są z pozostałych oddziałów.

Obecnie hubergroup Polska posiada 3 oddziały. Wrocław, czyli kwatera główna od początku działalności firmy. Siedziba zarządu, finansów i mózg informatyczny. Po 4 przeprowadzkach oddział we Wrocławiu osiadł w 2008 roku w nowej siedzibie w Nowej Wsi Wrocławskiej. Na 5000 metrów kwadratowych zlokalizowane są profesjonalne laboratoria wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt kontrolno-pomiarowy, certyfikowany dział kontroli jakości, mieszalnie farb, automatyczny magazyn wysokiego składowania uzbrojony w nowatorski system kodów pozwalających na prześledzenie drogi każdej puszki farby od producenta do drukarni. Oddział posiada zautomatyzowane mieszalnie farb offsetowych arkuszowych konwencjonalnych i jedyną w Polsce mieszalnię farb o niskiej migracji MGA, farb fleksograficznych rozpuszczalnikowych i wodorozcieńczalnych oraz farb utrwalanych promieniowaniem UV. Tu również odbywa się produkcja zmywaczy i konfekcjonowanie offsetowych obciągów gumowych. W sumie hubergroup Polska posiada 7 linii technologicznych, co czyni ją najnowocześniejszą pod tym względem i najbardziej uniwersalną firmą w hubergroup na świecie.

Oddział warszawski istnieje 24 lata i spełnia funkcje centrum dystrybucyjnego, które obsługuje klientów z centralno-wschodnich województw kraju, a także tych z Polski północnej. Posiada nowoczesną i w pełni automatyczną mieszalnię farb offsetowych arkuszowych wraz z laboratorium. 

Kraków od zawsze był bardzo ważny dla polskiego oddziału hubergroup. Samodzielny oddział istnieje od 17 lat i obsługuje klientów w południowo-wschodniej Polsce; podobnie jak warszawski posiada mieszalnię farb offsetowych arkuszowych i laboratorium. AN