Praktyka wsparta inspiracją
18 paź 2017 12:10

Dla tego brytyjskiego producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych wystawa w Brukseli – podobnie jak siostrzane imprezy z serii Labelexpo w Ameryce Północnej i Azji – to najważniejsza okazja do spotkania z klientami reprezentującymi branżę produkcji wąskowstęgowej. 

Nasza oferta jest skierowana również do firm produkujących i przetwarzających etykiety oraz opakowania w tej technologii, więc dla API Group obecność na tych targach jest niemal obowiązkowa – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska. – Traktujemy je jako sposobność do poinformowania o nowych produktach i usługach, ale przede wszystkim – jako okazję do bezpośrednich rozmów z obecnymi i potencjalnymi klientami, a także – co istotne – z ich zleceniodawcami, tj. właścicielami marek. W tym roku do Brukseli dotarło ich bardzo wielu, także z Polski, co niezmiernie nas cieszy.

Światowa premiera folii TA+

Tegoroczne targi Labelexpo Europe stały się miejscem oficjalnego debiutu rynkowego folii TA+, przeznaczonej do tłoczenia na zimno. Jest to udoskonalona wersja produktu, jaki pojawił się w ofercie API Group przed 4 laty. Jak zapewnia firma, jest to najbardziej zaawansowana folia z jej oferty dedykowana temu segmentowi rynkowemu. Folia TA była przez nas systematycznie udoskonalana, wraz z rosnącymi potrzebami klientów – przyznaje Andy Kerr, specjalista ds. międzynarodowego wsparcia technicznego w API Foils Ltd. – (…) W tym roku postanowiliśmy wprowadzić do sprzedaży jej kolejną wersję o nazwie TA+. Poprawie uległo w niej szereg parametrów, m.in. tych dotyczących jej zadrukowywania i lepszego przylegania do niej farby. Produkt ten umożliwia dokładne odwzorowanie detali, właściwe pokrywanie dużych tint, charakteryzuje się też odpowiednią drukownością. Skierowany jest do producentów i przetwórców etykiet na środki higieny osobistej, napoje czy przedmioty codziennego użytku domowego. Może też znaleźć zastosowanie przy wybranych aplikacjach przemysłowych.

Na stoisku targowym były przykłady etykiet i opakowań wykonanych z udziałem zarówno folii TA+, jak i innych materiałów z oferty API Group. Jej podłoża były też wykorzystywane podczas produkcji realizowanej w maszynach partnerów technologicznych, m.in. firm: AB Graphics, Edale, Mark Andy i Newfoil. 

Zastosowania materiałów API w praktyce

Stoisko API Group obfitowało w próbki prac wykonanych z udziałem folii i laminatów API. Można było także zobaczyć kompletne rozwiązania, zrealizowane dzięki doradztwu specjalistów z firmy. Za ich wdrożenie odpowiadał zespół kierowany przez Davida Petersa – creative development managera w API Group.

Były też projekty wykonane dla producentów wysokiej jakości kosmetyków czy środków higieny osobistej. Udało się w nich połączyć indywidualne, dostosowane do potrzeb klienta projekty etykiet bądź opakowań, wysokiej jakości materiały oraz zaawansowane techniki poligraficzne. 

Na stoisku promowano także najnowsze rozwiązania w zakresie sztancowania, oferowane przez kolejnego partnera technologicznego API – firmę Arden Engraving. Zwiedzający mogli zobaczyć tu m.in. rotacyjny wykrojnik do folii etykietowej, zaprojektowany z myślą o maszynie Gallus EM280. 

API Trends Folio, Holonique Boutique i „Przyszłość opakowań”

API Group to także bogate spektrum dodatkowych publikacji, raportów, działań badawczo-rozwojowych oraz usług dedykowanych klientom firmy.

Na stoisku była m.in. dostępna ostatnia edycja raportu „Przyszłość opakowań” (przygotowanego przez redakcję „The Times”), uwzględniająca dostarczone przez API informacje, pozwalające lepiej zrozumieć decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów na podstawie doznań wzrokowych. Publikacja zawierała też szczegółowe informacje na temat najnowszych rozwiązań holograficznych z oferty API. 

Na stoisku API Group była też promowana inna publikacja skierowana do specjalistów zajmujących się projektowaniem opakowań – API Trends Folio, przewodnik po trendach rynkowych przygotowany przez zespół kierowany przez Davida Petersa. W październiku br. na rynku pojawi się 2. edycja API Trends Folio, uwzględniająca tendencje rynkowe, jakie będą obowiązywały w latach 2018-2019.

Firma API promowała również pakiet usług pod nazwą Holonique Boutique, obejmujących doradztwo we wdrażaniu zaawansowanych technologii holograficznych. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy API Group