API Folie Polska podsumowuje przełomowy rok 2016
23 Jan 2017 10:11

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

PK_2016Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Rok 2016 był dla nas niezwykle ważny, można by rzec – wręcz przełomowy. Był to bowiem okres budowania i wzmacniania naszych struktur osobowych, a warto podkreślić, że API Group jest jedynym producentem folii i laminatów, który jest obecny w naszym kraju nie za pośrednictwem dystrybutora, ale zdecydował się otworzyć tu własny oddział. Obecnie zatrudniamy w Polsce około 10 osób. Część z nich zajmuje się konfekcjonowaniem produktów marki API w naszym podwarszawskim zakładzie. Mamy także kadrę sprzedażową oraz wykwalifikowanych specjalistów-techników, którzy służą klientom swoją wiedzą i fachowym doradztwem. Na ten ostatni aspekt chciałabym zwrócić szczególną uwagę: naszą misją jest bycie nie tylko firmą produkującą i sprzedającą folie oraz laminaty, ale partnerem dla ich użytkowników, wspierającym klienta zarówno przy doborze, wdrożeniu, jak też rozwiązywaniu ewentualnych problemów technicznych”.
W
Polsce liczba użytkowników produktów tej marki systematycznie rośnie. W ub.r. do tego grona dołączyły kolejne drukarnie, specjalizujące się w produkcji opakowań i etykiet. Część z nich zdecydowała się na zorganizowanie w swoich zakładach dedykowanych spotkań z przedstawicielami API Group, m.in. z Davidem Petersem – business development managerem w jej brytyjskiej centrali. W 2016 r. odwiedził on Polskę kilka razy. Znalazłm.in. czas, by przeprowadzić prezentację także dla uczniów warszawskiego Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego. „Ten rok przyniesie kolejne wizyty Davida Petersa, z których pierwsza odbędzie się już w lutym – mówi Katarzyna Kozińska. – Kolejną zaplanowaliśmy przy okazji kwietniowych targów Packaging Innovations”.
API Folie Polska pojawi się na tej wystawie, dedykowanej innowacyjnym rozwiązaniom opakowaniowym, po raz drugi. Firma aktywnie uczestniczyła także w innych wydarzeniach branżowych, m.in. w 6. Ogólnopolskich Warsztatach Hot-stamping (zorganizowanych przez firmę Grawer Polska).
Niezwykle aktywna była również centrala API Group, uczestnicząc w wielu wydarzeniach targowych i seminaryjnych, m.in. Labelexpo Americas, Luxe Pack Monaco czy Luxury Packaging.
Podłoża marki API były też obecne na targach drupa 2016: na stoisku Manroland Sheetfed w prezentacjach nowej maszyny drukującej wykorzystywano specjalistyczną folię do cold-stampingu TU stworzoną przez API.
Ubiegły rok przyniósł też dwa ważne wydarzenia: przejęcie od Hazen Paper Company zakładów laminowania tektury w amerykańskim Osgood oraz akwizycję holenderskiej firmy Amsterdam Metallized Products, specjalizującej się w produkcji
podłoży do uszlachetniania opakowań.
Zwieńczeniem działań polskiego oddziału API Group było jego przystąpienie do struktur ECMA Polska – zrzeszenia rodzimych producentów opakowań kartonowych. „(...) Już dziś mogę zadeklarować, że w roku 2017 będziemy równie aktywni, zarówno w kontekście działań techniczno-szkoleniowych, jak i marketingowych. Chcemy również wyjść z częścią naszej oferty, m.in. z foliami pigmentowymi, poza tradycyjne dla nas segmenty produkcji opakowań i etykiet. Podłoża te mogą bowiem znaleźć zastosowanie w różnych branżach, m.in. farmaceutycznej, instalacyjnej czy samochodowej. Liczymy zatem, że dla API Folie Polska, jak też dla całej grupy API właśnie rozpoczęty rok będzie co najmniej tak udany, jak minione 12 miesięcy” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Opracowano na podstawie informacji firmy API Folie Polska