Canon partnerem technologicznym wystawy Ryszarda Horowitza
14 Sep 2017 09:44

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po 35 latach od otrzymania prestiżowej nagrody Gold Caddy za kampanię reklamową dla Forda, Ryszard Horowitz znów podjął współpracę z marką. Nowe zdjęcia artysty, a także legendarne fotografie z nagrodzonej kampanii będzie można zobaczyć podczas wyjątkowej wystawy „Horowitz Ford Vignale” w Warszawie. Firma Canon, która dostarczyła sprzęt fotograficzny i odpowiada za wydruk wystawy, jest partnerem technologicznym tego wydarzenia.

W erze, kiedy w fotografii niepodzielnie panowała błona światłoczuła, retusze wykonywano ołówkiem na negatywie, a do uzyskania oczekiwanego efektu konieczna była znajomość fotochemii, Ryszardowi Horowitzowi udało się przekroczyć ograniczenia epoki i osiągnąć rezultaty – jak na lata 80. XX w. – niezwykłe. Fotografie mistrza z kultowej kampanii dla Forda Vignale wyglądały jak żywo wyjęte z programu graficznego. Sęk w tym, że fotografia lat 80. ubiegłego wieku nie znała pojęcia cyfrowej obróbki zdjęć (pierwsza wersja oprogramowania Adobe zadebiutowała dopiero w 1988 r.), a fotografie do sesji Vignale powstały bez użycia komputera.

Fotografie Horovitza nie utrwalały zastanej rzeczywistości, ale kreowały nową, stanowiąc ekspresję surrealistycznych wizji, niczym z obrazów Salvadora Dali. Można się o tym przekonać, oglądając choćby wspomnianą kampanię reklamową samochodów dla koncernu Ford USA. To jedna z ważniejszych realizacji w dorobku artysty, która przyniosła mu prestiżową nagrodę Gold Caddy, koncernowi Ford zaś duży sukces komercyjny.

Mija 50 lat od otwarcia własnego studia fotograficznego w Nowym Jorku przez Horowitza i 35 lat od otrzymania przez niego nagrody Gold Caddy. W październiku br. zaś artysta zostanie uroczyście wprowadzony do International Photography Hall of Fame w USA. To szczególne wyróżnienie, doceniające twórców za ich znaczący wkład w rozwój fotografii.

Wydarzenia te zainspirowały Ford Polska do zaproszenia Ryszarda Horowitza do współpracy przy nowej sesji zdjęciowej, stanowiącej kontynuację kampanii z lat 80. Zostały na niej utrwalone 4  modele pojazdów marki Ford z ekskluzywnej linii Vignale: Mondeo, Kuga, S-Max i Edge. Fotograf pracował na sprzęcie firmy Canon, która jest partnerem technologicznym projektu. Efekty tej współpracy, razem ze zdjęciami z nagrodzonej kampanii z ubiegłego wieku, złożą się na wyjątkową wystawę prac Ryszarda Horowitza pod nazwą „Horowitz Ford Vignale”. Będzie ją można oglądać w galerii Rabbithole art room w Warszawie od 29 września.

„Jestem przekonana, że wystawa stanie się znaczącym i komentowanym wydarzeniem artystycznym. Tym bardziej, że obok prac nowych będzie można na niej obejrzeć nigdy w Polsce nie prezentowane fotografie artysty z kultowej już kampanii dla Forda – mówi Joanna Stankiewicz, corporate & marketing communications manager, Canon Polska. - Horowitz to nie tylko nazwisko wybitnego fotografa, ale dziś to przede wszystkim światowej klasy marka. Jednocześnie wiemy, że artysta od lat pracuje na sprzęcie Canon i dlatego tytuł partnera technologicznego całego przedsięwzięcia był dla nas kwestią niemal naturalną. Jesteśmy dumni, że Ryszard Horowitz kontynuację działań dla Forda przygotował przy użyciu sprzętu naszej marki.”

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 29 września do 15 października w galerii Rabbithole art room przy ul. Poznańskiej 15 w Warszawie. Zdjęcia wystawowe zostały wydrukowane na ploterze graficznym Canon imagePROGRAF.

Opracowano na podstawie informacji firmy Canon