Think Blue i… Duplo
15 Nov 2017 10:45

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Filozofia firmy Blue Space kryje się w haśle: „Think Blue and …relax” – „Pomyśl o nas… i nie martw się już o nic więcej”. Działa ona na rynku usług poligraficznych od 5 lat (w br. obchodzi jubileusz) i  wyspecjalizowała się w produkcji opartej na druku cyfrowym. Wśród jej klientów są korporacje (drukarnia mieści się przy ul. Postępu w Warszawie, gdzie siedzibę ma wiele firm), ale również klienci indywidualni, a także wydawnictwa. W skład grupy kapitałowej Blue Space wchodzą m.in.  drukarnia, agencja reklamowa  i agencja gamifikacyjna. „W przypadku większych nakładów – mówi Sławomir Galas, dyrektor zarządzający Blue Space - współpracujemy z zaprzyjaźnionymi drukarniami. Dlatego możemy realizować zlecenia zarówno niskonakładowe, jak i w większych nakładach. Znaczącą część naszej produkcji stanowi także druk wielkoformatowy (...)”. 

W ostatnich miesiącach firma zrealizowała inwestycje, wśród których znalazła się maszyna z oferty Duplo Polska – bigówko-falcerka Touchline CF 375, zintegrowany system bigujący i falcujący, który łączy obie operacje w jednym procesie. Wykorzystuje on unikalne rozwiązanie, pozwalające na bigowanie bez pękania zadrukowanej powierzchni. „(...) niemal od momentu instalacji mogliśmy rozpocząć realizację prac w tym urządzeniu - mówi Sławomir Galas. - Rosnące nakłady, głównie od klientów korporacyjnych, sprawiły, że musieliśmy pomyśleć o maszynie automatyzującej prace introligatorskie. Wcześniej szereg z nich wykonywaliśmy ręcznie. To jednak znacząco przedłużało cały proces i było kosztownym rozwiązaniem (...). Urządzenie Duplo nie tylko pomogło nam w tym kłopocie, ale również przyniosło nam oszczędności materiałowe. Staliśmy się dzięki temu bardziej konkurencyjni, mogliśmy także zaproponować zupełnie nowe produkty i usługi. Co również istotne – ponieważ jest ono proste w obsłudze i każdy pracownik naszej drukarni potrafi je obsłużyć - nie musieliśmy dedykować tej maszynie specjalnej osoby. (...)”. Przed zakupem urządzenia firma Blue Space przyjrzała się ofercie konkurencji. „Systemy, jakie oferuje rynek są – owszem - podobne do siebie, jednak jedną z przewag Duplo jest sprawnie działający serwis tego dostawcy i fakt, że jest on blisko nas, w Warszawie. Istotnym elementem jest także czas jego reakcji. (…) ponieważ niebawem planujemy inwestycje w kolejne maszyny z oferty tego dostawcy – rzetelny serwis był dla nas bardzo ważnym aspektem. Co więcej – podoba nam się model biznesowy tego dostawcy. Ilekroć ma on coś nowego do zaprezentowania, to zaprasza nas na prezentacje, pokazy. I nawet jeśli w danym momencie nie skorzystamy z tego rozwiązania, to fakt, że je poznaliśmy, ułatwia proces decyzyjny w momencie naglącej potrzeby, a także dla wielu firm może być inspiracją”. 

Opracowano na podstawie informacji firmy Duplo Polska