API Folie Polska zadowolona z targów Packaging Innovations 2018
20 Apr 2018 10:09

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

 

Sukcesem zakończył się udział firmy API Folie Polska – lokalnego oddziału API Group (producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych dedykowanych m.in. branży opakowaniowej) w targach Packaging Innovations 2018. Stoisko firmy, obfitujące w liczne próbki materiałów wytwarzanych przez API oraz przykłady ich praktycznych zastosowań, było pełne gości przez oba dni targowe. Dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród projektantów i innych osób odpowiedzialnych za kreację, cieszyła się 2. edycja API Trends Folio – publikacji prezentującej trendy w branży opakowań na lata 2018-2019. Z kolei przedstawiciele drukarń mogli poznać zalety nowej generacji folii do tłoczeń na zimno TA-Plus, która miała swoją polską premierę na targach.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Na wystawie Packaging Innovations pojawiliśmy się z własnym stoiskiem po raz trzeci i kolejny raz bez zawahania mogę stwierdzić, że był to trafiony pomysł. Warszawskie targi, podobnie jak ich edycje odbywające się w innych krajach, to impreza idealna dla takiej firmy jak API. Jesteśmy bowiem nie tylko producentem specjalistycznych materiałów znajdujących zastosowanie w produkcji opakowań oraz etykiet, ale też proponujemy naszym klientom różnego rodzaju rozwiązania, doradzamy przy tworzeniu projektów, obrazujemy ścieżkę rozwoju, a za sprawą publikacji API Trends Folio – wskazujemy trendy, które będą obowiązywać w branży opakowań w najbliższych dwóch latach”.
API Trends Folio to owoc pracy dedykowanego zespołu API Group, którym kieruje David Peters – creative development manager w jej brytyjskiej centrali. Obecna, 2. edycja Trends Folio została podzielona na cztery części, obrazujące trendy, jakie mają obowiązywać na rynku w latach 2018-2019. Nowa edycja Trends Folio zawiera przykłady wdrożeń przeprowadzonych z udziałem materiałów API oraz na bazie pomysłów jej zespołu kreatywnego. Znalazły się tu dwa studia przypadku, dotyczące wódki klasy premium – Ciroc oraz szampana Taittinger. Oba powstały w oparciu o idee zaprezentowane w pierwszym wydaniu API Trends Folio.
„Publikacja ta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem osób odwiedzających nasze stoisko – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Tym bardziej, że znalazły się też na nim opisywane w niej opakowania oraz materiały służące do ich wykonania, których można było dotknąć, obejrzeć, a w przypadku Trends Folio – zabrać ze sobą własny egzemplarz. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza podłoża soczewkowe i holograficzne – wydaje się, że rynek zaczyna w pełni dostrzegać ich potencjał. Cieszy nas, że – zgodnie z ideą targów Packaging Innovations – spektrum gości było bardzo szerokie: studenci uczelni zajmujących się designem, projektanci, osoby z działów kreacji, właściciele marek oraz przedstawiciele drukarń. Taka różnorodność pozwoliła na pozyskanie wielu kontaktów oraz zebranie cennych opinii na temat naszej firmy, jej oferty i postrzegania na rynku. To z pewnością zaowocuje już w niedalekiej przyszłości”.

Targi Packaging Innovations 2018 były też miejscem oficjalnej polskiej premiery nowej folii API do tłoczenia na zimno – TA-Plus. „Produkt ten jest naszym zdaniem najbardziej zaawansowaną technologicznie folią do tego typu zastosowań, obecnie dostępną na rynku” – podkreśla Katarzyna Kozińska.
Na stoisku były próbki zarówno TA-Plus, jak i innych podłoży wytwarzanych przez API i konfekcjonowanych m.in. w jej podwarszawskim zakładzie produkcyjnym.
„Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko podczas targów Packaging Innovations 2018. Zainteresowanych ofertą API zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszą firmą. Chcemy też zaanonsować naszą obecność na kolejnych tegorocznych wydarzeniach, dedykowanych branżom opakowań i etykiet. O każdym z nich będziemy sukcesywnie informować” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Opracowano na podstawie informacji firmy
API Folie Polska