Złote Gryfy i „Zasłużeni dla Polskiej Poligrafii”
22 Jun 2018 12:39

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W sobotę 26.05. w Warszawie w hotelu The Westin Warsaw odbył się coroczny Bal Polskiej Izby Druku, na którym miała miejsce Gala XIX edycji konkursu o nagrodę Złotego Gryfa. W tym roku w uroczystości wzięło udział 172 gości: szefów i pracowników firm poligraficznych, instytucji centralnych, przedstawicieli związków zawodowych, świata nauki, stowarzyszeń i izb gospodarczych. 

Gości przywitał prezes PID Leszek Wojtczuk. W swojej mowie powitalnej nawiązał m.in. do jubileuszu XXV-lecia istnienia Polskiej Izby Druku. Po krótkiej przerwie nastąpiła uroczystość wręczenia przez niego medali „Zasłużony dla Polskiej Poligrafii”. Odznaczenia otrzymały nominowane przez Kapitułę medalu następujące osoby: Edward Dreszer, Jacek Gorecki, Antonina Kuchlewska, Jolanta Kurowiak i Andrzej Palacz. 

Życiorysy odznaczonych medalem osób znajdują się na stronie internetowej www.izbadruku.org.pl w rubryce „Wydarzenia”. 

W bieżącym roku nowością było wręczanie każdemu zwycięzcy kategorii konkursowej, oprócz zwyczajowej statuetki, nagrody rzeczowej o równowartości 4000,00 PLN (netto) każda. W tym celu zdobywca Złotego Gryfa losował ze specjalnego transparentnego pojemnika kulę, w której był umieszczony los z nazwą firmy – fundatora nagrody. Po odczytaniu nazwy tej firmy jej przedstawiciel na scenie wręczał stosowny voucher zdobywcy statuetki Złotego Gryfa. Nowością też był fakt wysłania na międzynarodowe targi Print4All w Mediolanie wszystkich zwycięskich prac, gdzie zostały one zaprezentowane szerokiej publiczności w specjalnie skonstruowanych prezenterach w ramach projektu „The very best in print”. Było to możliwe dzięki współpracy PID z magazynem Poligrafika.

Fundatorami nagród dodatkowych w tym roku były firmy: Agfa NV, Arctic Paper Polska, Böttcher Polska, Burgo Polska, Fujifilm Europe GmbH, Heidelberg Polska, hubergroup Polska, Müller Martini Eastern Europe GmbH. 

Jury konkursu po zapoznaniu się z pracami nadesłanymi na konkurs postanowiło przyznać następujące nagrody Złotego Gryfa w 9 kategoriach produktowych: 

– Produkt wielobarwny w oprawie prostej „Akademia w mieście” – Drukarnia WL Sp. z o.o.

– Produkt wielobarwny w oprawie złożonej „O koniach wschodnich i wywodzących się z ras orientalnych” – Toruńskie Zakłady Graficzne „Zapolex” Sp. z o.o.

– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej „Muzeum Oświęcim” – Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz

– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej „Nie przyszedłem pana nawracać” – Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp. k.

– Produkt informacyjno-reklamowy „Black Sabbath – The Ten Year War” – Takt Sp. z o.o.

– Czasopismo wielobarwne „Wokół Kujawsko-Pomorskie” – Edica Sp. z o.o.

– Opakowanie z nadrukiem „Opakowanie Rubine Red C” – Chespa Sp. z o.o.

– Kalendarz „550 Lat Polskiego Parlamentaryzmu” – AKCYDENS Zakład Poligraficzny Adam Cichocki i Synowie, Sp. Jawna

– Etykieta „Błotniki rowerowe Mad Pig” – Drukarnia WL Sp. z o.o.

Galę zakończyło wręczenie nagród Diamentowego Gryfa 2018 trzykrotnemu laureatowi nagrody Złotego Gryfa – w tym roku była to Drukarnia WL Sp. z o.o. oraz specjalne uhonorowanie firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o. jako NIEZAWODNEGO PARTNERA Polskiej Izby Druku przez XXV lat jej istnienia. 

Sponsorami Balu były firmy: Burgo Polska, Fujifilm Europe GmbH Oddział w Polsce, Heidelberg Polska, hubergroup Polska, Kodak Polska, Müller Martini Eastern Europe GmbH i Xerox Polska. Jednymi z patronów medialnych były magazyny Poligrafika i Opakowanie.

Opracowano na podstawie materiałów PID