Konica Minolta otwiera Centrum Pokazowe w Polsce
5 paź 2017 11:31

Firma Konica Minolta otwiera w Warszawie nowoczesne Centrum Pokazowe (Digital Imaging Square), w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z urządzeniami drukującymi, cyfrowymi maszynami do uszlachetnień oraz systemami usprawniającymi zarządzanie dokumentami w biurze. Wśród nowości znalazła się maszyna umożliwiająca lakierowanie sensoryczne z efektem 3D i tworzenie wypukłych okładek książek, kartek okolicznościowych, wizytówek czy etykiet produktów. Poligrafia to jednak niejedyny obszar, w który obecnie inwestuje japoński koncern. Konica Minolta otwiera w Europie kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center), w których trwają intensywne prace m.in. nad wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) w rozwiązaniach biznesowych.

Nowo otwarte Centrum Pokazowe Konica Minolta o powierzchni 285 m2 umożliwia zapoznanie się z urządzeniami drukującymi, jak również z trendami na rynku poligraficznym oraz technologiami opracowanymi z myślą o rozwoju biznesu. Na miejscu goście mogą również wziąć udział w prezentacjach na żywo i przetestować działanie systemów usprawniających obieg dokumentów w firmie czy optymalizujących koszty.

Jedną z innowacji jest MGI Jet Varnish 3DS do cyfrowego uszlachetniania lakierem 3D. Maszyna pozwala na ozdobienie druku foliami metalicznymi, np. złotymi dodatkami na wizytówce lub zaproszeniu czy uwydatnienie wydruku lakierem UV o różnym stopniu wypukłości. Zastosowanie lakierowania wybiórczego 3D jako ostatniej warstwy sprawia, że wydruki wyróżniają się oryginalną fakturą. Lakier sprawdza się w szerokim wachlarzu zastosowań: w katalogach, na pudełkach, okładkach książek, kartkach okolicznościowych czy etykietach. Prędkość powlekania wynosi nawet do 2298 str./ h.

W zakresie druku przemysłowego Konica Minolta dysponuje maszyną do druku etykiet, którą również można obejrzeć w Centrum Pokazowym. Bizhub Press C71cf to urządzenie dla firm, które chcą rozwijać oferowane usługi i przejść z druku tradycyjnego na cyfrowy.

„Rośnie rynek etykiet samoprzylepnych – ostatnie badania przeprowadzone na świecie prognozują wzrost wartości tego segmentu w ciągu najbliższych 4 lat do poziomu około 37 mld dolarów. Jednocześnie obserwowaliśmy coraz większy udział druku cyfrowego w tym segmencie poligrafii. Obecnie pojedyncza maszyna może zrealizować pełen zakres prac związanych z tworzeniem broszury czy książki, a kompleksowa realizacja zadań druku wewnątrz organizacji pozwala na lepsze zaplanowanie nakładów budżetowych ponoszonych na drukowanie – mówi Mateusz Woźniak, dyrektor Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska.

W ostatnich latach rozwój nowoczesnych technologii przyczynił się do rozkwitu poligrafii. Na przestrzeni ostatnich 6 lat (2010-2016) wartość sprzedaży na rynku poligraficznym wzrosła o ok. 30 proc. Dzięki coraz większym możliwościom rośnie popularność druku cyfrowego.
Mamy do czynienia z szeroko pojętą digitalizacją. Naturalnym krokiem dla nas stało się wejście na rynek druku przemysłowego – jako liderzy w segmencie urządzeń produkcyjnych (45 proc. rynku w Polsce w 2016 r.) widzimy, że w tym obszarze jest jeszcze sporo miejsca na innowacje. Dlatego też postanowiliśmy otworzyć w Polsce Centrum Pokazowe, w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami na rynku druku i wziąć udział w indywidualnych pokazach”mówi Mateusz Woźniak.

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska