Fabryka samoprzylepnych materiałów etykietowych powstaje w Polsce
9 lut 2009 11:17
Koncern UPM kontynuuje rozwój swojej branży etykietowej budując w Polsce nową fabrykę samoprzylepnych materiałów etykietowych. Wartość inwestycji zlokalizowanej w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych, w Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej wynosi 90 mln euro. Uruchomienie produkcji w fabryce, której budowę rozpoczęto w III kwartale 2007 r., planowane jest na maj br. Będzie ona obsługiwała rynki wschodnioeuropejskie i ma zatrudniać 170 osób.
„Dla UPM jest to pierwsza operacja przemysłowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Branża etykietowa jest jedną z głównych dziedzin działalności UPM, jak również strategicznym obszarem rozwojowym dla firmy” – mówił przy okazji rozpoczęcia budowy Jussi Pesonen, prezes i CEO koncernu UPM.
Nowa fabryka jest najnowocześniejszym zakładem tej branży. Będzie dysponowała najnowszą, własną technologią firmy w zakresie powlekania i wykończenia. Jej produktami będą wysokiej jakości foliowe i papierowe samoprzylepne materiały etykietowe z klejami akrylowymi na bazie wody i topliwymi (hot-melt). Wytwarzane z nich etykiety znajdą zastosowanie w branżach: spożywczej, kosmetycznej, AGD i logistycznej.
Opracowano na podstawie „Raflatalk Express” i informacji UPM Raflatac