Więcej znaczków dla Poczty Polskiej
19 lip 2010 11:44

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA pozyskała kolejne zamówienia na produkcję blisko 3 mln sztuk znaczków dla Poczty Polskiej. Łączna liczba znaczków wydrukowanych dla Poczty Polskiej w 2010 roku wyniesie ok. 600 mln sztuk. W wyniku postępowania przetargowego PWPW SA pozyskała zamówienie na druk i dostawę 400 tys. sztuk efektownego znaczka „600-lecie bitwy pod Grunwaldem” z reprodukcją obrazu Jana Matejki. Znaczek w bloku numerowanym o formacie 116x82 mm wydrukowano w technice rotograwiurowej. Znaczek został zaprojektowany przez Marzannę Dąbrowską. „To nie pierwszy znaczek wyprodukowany w PWPW SA dla uczczenia zwycięstwa pod Grunwaldem - wyjaśnia Aldona Chojnowska, kierownik produktu Akcyza i Znaczki w PWPW SA. - Taki znaczek powstał także 50 lat temu, na 550. rocznicę tego wydarzenia.” W kolejnym przetargu na produkcję znaczków PWPW SA zdobyła zamówienie na znaczki okolicznościowe pięciu emisji o łącznym nakładzie 2 150 000 szt. (technika druku: rotograwiura) oraz na znaczki z przywieszką, przeznaczone do personalizacji o nakładzie 300 000 szt.(technika druku: offset). Łączna liczba znaczków wydrukowanych dla Poczty Polskiej w 2010 roku wyniesie ok. 600 mln sztuk. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA od wielu lat jest producentem znaczków pocztowych. W swoim znaczkowym portfolio firma ma m.in. znaczki: zapachowe, w kształcie trójkąta, z suchym tłoczeniem, z nadrukiem naniesionym za pomocą niekonwencjonalnych farb oraz poddruki, służące do wykonania znaczków personalizowanych. Opracowano na podstawie informacji PWPW