Black Point umacnia pozycję
11 sie 2010 11:35

Przychody ze sprzedaży na poziomie 20 mln złotych i zysk brutto na poziomie blisko 2,3 mln - z takim wynikiem Black Point SA podsumowuje drugi kwartał 2010 roku w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym. To jedna z najciekawszych spółek notowanych na rynku NewConnect GPW w Warszawie. Skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Black Point za pierwsze półrocze potwierdzają stabilną sytuację jednego z największych producentów alternatywnych materiałów do druku Polsce. Mimo trudniejszych niż przed rokiem warunków – osłabienia koniunktury na rynku IT oraz umocnienia złotówki, a w konsekwencji rosnącej presji cenowej na produkty - firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 20 mln złotych. To pozwala mówić aż o 25 proc. wzroście sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Zysk wyniósł 2,28 mln złotych, co oznacza dynamikę na poziomie ok. 7,5 proc. „Na tak dobre wyniki Grupy Black Point złożyło się kilka czynników. Z jednej strony innowacyjność i konkurencyjność naszej oferty, z drugiej – optymalizacja kosztów produkcji w myśl stosowanej przez nas od lat filozofii ,,szczupłego zarządzania” - mówi Piotr Kolbusz, przewodniczący Rady Nadzorczej Black Point SA, główny akcjonariusz. Producent w ostatnim półroczu znacznie zmodyfikował swoją ofertę. Wprowadził na rynek dwie nowe grupy produktów: tonery monochromatyczne Black Point Super Plus oraz atramenty o znacznie zwiększonej wydajności Super Cartridge. Inwestuje w rozwój - w czerwcu uruchomił przedstawicielstwo w Hongkongu. „Cały czas za pośrednictwem spółki Eco Service zwiększamy też udział Grupy Black Point w międzynarodowym handlu pustymi kartridżami. Aktualnie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku materiałów eksploatacyjnych na świecie” – dodaje Piotr Kolbusz. Takie obserwacje potwierdzają bardzo dobre wyniki spółki Eco Service, zajmującej się handlem pustymi kartridżami w Europie, Ameryce i Azji. W drugim kwartale br. Eco Service odnotowało aż 3,5-krotny wzrost zysku brutto i większą o 65 proc. sprzedaż w odniesieniu do poprzedniego roku. Uruchomienie przedstawicielstwa w Chinach w ciągu najbliższych dwóch lat ma pomóc poprawić jeszcze ten wynik. W tym celu Black Point kontynuuje politykę pełnej konsolidacji ze spółką Eco Service. Obecnie jest w posiadaniu 95 proc. udziałów. W kolejnym półroczu firma planuje wzmacniać obecność marki Black Point na rynku środkowoeuropejskim: podnosić konkurencyjność oferty materiałów eksploatacyjnych włączając nowe produkty oraz poszerzać kanały dystrybucji, pozyskując nowych partnerów handlowych w Polsce i za granicą. Już teraz tusze i tonery polskiego producenta są dostępne w Czechach, na Litwie i Węgrzech. Opracowano na podstawie informacji firmy Black Point