Etykiety wielowarstwowe multitac
9 gru 2010 15:18

Etykiety te to nowość w ofercie wrocławskiej firmy Orion. Etykiety multitac składają się przynajmniej z dwóch warstw, które są pokryte klejami o odmiennych właściwościach. Warstwa spodnia przykleja silnie całą etykietę do opakowania lub produktu. Kolejną warstwę (lub warstwy) pokrywa specjalny klej umożliwiający jej wielokrotne odklejanie i przyklejanie. W Orionie w zależności od indywidualnych potrzeb klienta specjaliści dobierają odpowiednie materiały wierzchnie z gamy papierów lub folii, które następnie mogą być dekorowane kolorowym nadrukiem albo zdobieniami w postaci złoceń oraz posrebrzania. Można zastosować rozwiązania o nietypowym kształcie lub wykonać etykietę z oryginalnych materiałów, np. folii metalizowanych, papierów z fakturą lub imitujących inne tworzywa. „W naszej drukarni dysponujemy maszynami umożliwiającymi łączenie różnorodnych materiałów, dzięki czemu możemy tworzyć wielowarstwowe kombinacje dokładnie spełniające wymagania klientów” – informuje Krystyna Dziewanowska, kierownik Działu Marketingu, ORION Znakowanie Towaru i dodaje że jest to szczególnie istotne, jeśli etykiety są traktowane nie tylko jako nośnik informacji, ale również jako narzędzie marketingowe. Jedynie w sytuacji, gdy zamówienie nie jest skomplikowane, można skorzystać z gotowych surowców dwuwarstwowych, ale producenci papieru nie oferują wielu gotowych rozwiązań. Technologia multitac nie wymaga również specjalnych urządzeń aplikujących. Etykiety multitac pozwalają kilkakrotnie zwiększyć powierzchnię zadruku, a przy zastosowaniu odpowiednich surowców można wykonać nadruk również od strony kleju. Jeśli produkt jest niewielki, zyskujemy cenną powierzchnię, którą można przeznaczyć na instrukcję, dodatkowe informacje o produkcie lub różne wersje językowe. Ta ostatnia możliwość jest szczególnie atrakcyjna dla eksporterów. Na etykiecie multitac można także umieścić przekaz marketingowy. Według K. Dziewanowskiej potraktowanie etykiety multitac właśnie jako narzędzia marketingowego znacznie poszerza możliwości komunikacyjne. „Dzięki efektownej i nietypowej etykiecie łatwiej nam zwabić wzrok klienta, a więc podsycić jego chęć posiadania danego przedmiotu – podpowiada Dziewanowska. – W dodatku bez kosztownej zmiany całego opakowania zyskujemy miejsce, by poinformować o konkursie, promocji lub ofercie specjalnej. Za pomocą multitac możemy też dołączyć gadżet lub próbkę nowego produktu.” Na koniec warto dodać, że stosowanie etykiet typu multitac ma również swój wymiar ekologiczny. Obie warstwy umieszczane są na pojedynczym podkładzie, a więc nie tylko ograniczamy zużycie tego surowca, ale również redukujemy ilość odpadów powstających na skutek etykietowania. Opracowano na podstawie informacji firmy Orion