Nowy program partnerski firmy Canon
2 lut 2011 10:09

Canon Europe wprowadza nowy ogólnoeuropejski program partnerski w obszarze rozwiązań biznesowych. Został on stworzony w celu zwiększenia aktywności firmy Canon w kanale pośrednim. Stanowi kompleksową i w pełni dostosowaną platformę dla firm partnerskich, która zapewnia podstawę dalszego rozwoju ich działalności w 2011 roku i poprawę rentowności dzięki możliwości sprzedaży różnych produktów z oferty biznesowej Canona. Nowy program będzie wprowadzany na terenie całej Europy w I kwartale 2011. Stanowi jedną z wielu inicjatyw Canon Europe jako element kompleksowej strategii wzrostu kanału partnerskiego. Zapewnia partnerom dostęp do szerokiej gamy biznesowych produktów Canona oraz dedykowanego wsparcia. Program ma charakter ogólnoeuropejski w celu zapewnienia pełnej spójności we wszystkich krajach. Co istotne, będzie on wprowadzany na poziomie lokalnym, aby zapewnić największą efektywność oraz dopasowanie proponowanych planów biznesowych do unikalnych wymagań każdego rynku. Program obejmuje trzy poziomy partnerstwa, dostosowane do możliwości i stopnia posiadanej wiedzy na temat produktów Canon: Canon Registered Partner - poziom przeznaczony dla partnerów koncentrujących się na produktach objętych gwarancją (laserowe drukarki A4 i urządzenia wielofunkcyjne A3 oraz skanery i projektory). Canon Accredited Partner – poziom dedykowany partnerom oferującym zaawansowane urządzenia wielofunkcyjne Canon (imageRunner Advance), dysponującym własną infrastrukturą serwisową, skoncentrowanym na rozwiązaniach wymagających stałego wsparcia (urządzenia wielofunkcyjne/ oprogramowanie i usługi profesjonalne). Canon Business Centre Partner – opiera się na modelu Canon Accredited Partner, ale zapewnia dodatkowe korzyści dla partnera sprzedającego wyłącznie produkty Canona. Program posiada dziewięć poziomów certyfikacyjnych obejmujących pełny zakres rozwiązań biznesowych Canona: produkty i rozwiązania dla biur, aplikacje biurowe, druk produkcyjny, skanery dokumentów i projektory. System akredytacyjny został oparty na kilku modułach, co oznacza, że partner może zyskać różnorodne poziomy i stopnie certyfikacji. Pozwoli to partnerom, szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe i zwiększyć wartość dla klientów poprzez specjalizację oraz sprzedaż łączoną na różnych rynkach. Jest to szczególnie ważne w warunkach licznych wyzwań rynkowych i konieczności utrzymania rentowności. Canon wspiera partnerów w zakresie tworzenia planu biznesowego i określenia konkretnych celów sprzedaży na cały rok. Bliska współpraca i aktywna pomoc konsultantów Canona pomaga w osiągnięciu ustalonego poziomu sprzedaży. Partnerzy uzyskują również dodatkowe gratyfikacje na poziomie strategicznymi i taktycznym – wynagrodzenie związane ze wzrostem sprzedaży oraz fundusze na wsparcie sprzedaży przy zaangażowaniu z obu stron. Canon stworzył dla partnerów portal komunikacyjny PartnerNet - punkt dostępu do informacji i narzędzi umożliwiających partnerom lepszą komunikację ze swoimi klientami. Alex Thurgood, channel marketing manager w Canon Europe, podsumowuje: „To szczególnie ważna inicjatywa podjęta przez Canon w tym roku. Naszych partnerów charakteryzuje wysoki poziom lojalności. 59 proc. firm partnerskich współpracuje z Canonem przez więcej niż 10 lat. Robimy wszystko, by ten wynik poprawić.” Opracowano na podstawie informacji firmy Canon