Strategiczne działania firmy Xeikon
11 sty 2012 10:08

Xeikon NV poinformowała o przejęciu firmy Flexolaser, wiodącego producenta urządzeń CtP do zastosowań offsetowych i fleksograficznych oraz nabyciu od Eastman Kodak praw do znaku towarowego Thermoflex. Obie transakcje zostały zawarte pod koniec 2011 roku na warunkach, które zainteresowane strony zgodziły się zachować w tajemnicy. Ostatnie przejęcia firmy Xeikon są zgodne z jej strategią, która ma doprowadzić do wprowadzenia nowej linii produktów w obszarze CtP i przekształcenia firmy w wiodącego dostawcę cyfrowych rozwiązań dla rynku fleksograficznego. Poprzez przejęcie firmy Flexolaser Xeikon zamierza także zwiększyć swoje zaangażowania na rynkach etykiet i opakowań. Do realizacji tych celów firma Xeikon rozbuduje na całym świecie zespoły pracowników zajmujących się sprzedażą, marketingiem i usługami. „Xeikon ma wszystkie atuty, aby z powodzeniem kontynuować działalność firmy Flexolaser: znajomość rynków etykiet i opakowań, silny dział R&D, wydajne i doświadczone zakłady produkcyjne urządzeń CtP w Ieper, a przede wszystkim – wyraźne zaangażowanie w rozwój” - twierdzi Martin Rasenberger, prezes Flexolaser. Na podstawie informacji firmy Xeikon opracowała DA