Badania i nowe rozwiązania od firmy Adobe
18 maj 2012 09:14

17 maja br. firma Adobe przedstawiła nowe rozszerzenia do oprogramowania Adobe TagManager – rozwiązanie do ochrony prywatności, dzięki któremu reklamodawcy i wydawcy mogą zapewnić klientom kontrolę nad wykorzystaniem swoich danych w Internecie. Rozszerzone rozwiązanie skupi się głównie na zarządzaniu plikami cookie innych firm, które są wykorzystywane w reklamie behawioralnej, zgodnie z dyrektywą o prywatności i łączności elektronicznej (ePrivacy Directive). Adobe TagManager jest rozwiązaniem do zarządzania znacznikami klasy korporacyjnej. Wykorzystując skalę i doświadczenie Adobe, gromadzi dane ponad sześciu bilionów transakcji rocznie dla wielu spośród największych światowych firm wyspecjalizowanych w marketingu. Adobe TagManager obsługuje znaczniki z rozwiązań należących do środowiska Adobe Digital Marketing Suite, a także technologie marketingowe i reklamowe innych firm oparte na znacznikach. Metoda ta ułatwia szybkie wdrażanie i usuwanie tych technologii oraz zarządzanie nimi, dzięki czemu nie trzeba wprowadzać zmian w kodzie na każdej stronie. Ponadto TagManager został zaprojektowany specjalnie z myślą o rygorystycznych wymaganiach firm w zakresie gromadzenia danych cyfrowych o znaczeniu krytycznym oraz zarządzania nimi.„TagManager to nowe rozwiązanie Adobe służące do ochrony prywatności, przeznaczone dla reklamodawców i wydawców cyfrowych, którzy mogą zapewnić swoim klientom kontrolę nad danymi dotyczącymi przeglądania stron, gromadzonymi w celu dostarczenia odpowiednich reklam” – powiedział MeMe Rasmussen, dyrektor ds. ochrony prywatności w firmie Adobe. Adobe udostępniło również pakiet Digital Analystics, który stanowi połączenie sześciu produktów wchodzących w skład zestawu narzędzi Adobe Digital Marketing Suite. Pakiet ten pomaga osobom odpowiedzialnym za marketing w mediach cyfrowych pokonać ograniczenia analizy danych dotyczących serwisów www, aby szybko wyciągać trafne wnioski z coraz większej ilości danych pochodzących z różnych punktów kontaktu z klientem, m.in.: serwisów społecznościowych, serwisów filmowych, telefonów komórkowych, urządzeń mobilnych, poczty elektronicznej, ankiet internetowych, systemów CRM oraz sieci udostępniania reklam. Ponadto firma Adobe przedstawiła wyniki swojego najnowszego raportu Adobe Digital Index, który dotyczy globalnego ruchu na stronach internetowych z podziałem na użytkowników tabletów, smartfonów i komputerów PC, z uwzględnieniem aspektów ilościowych i jakościowych. Z raportu wynika, że na początku 2013 r. tablety będą generować większy ruch na stronach internetowych niż smartfony, a dla użytkowników przeglądanie stron na tabletach jest prawie tak samo zajmujące, jak na komputerach PC. Opracowano na podstawie informacji firmy Adobe