Dobra książka w butelce (perfum)
12 wrz 2012 15:35

Czy drukarze będą pierwszymi nabywcami nowego zapachu? Od października br. na rynku będą dostępne perfumy o nazwie Paper Passion (już dostępne on line). Powstały one w wyniku współpracy perfumiarza Gezy Schoena i wydawcy Gerharda Steidla, od 40 lat zajmującego się drukiem i wydawnictwem specjalizującym się w edycjach z dziedziny fotografii, sztuki i mody. Inicjatorem powstania zapachu, mającego odtwarzać zapach świeżo wydrukowanej książki, był dyrektor artystyczny firmy Chanel, Karl Lagerfeld. Pomysł powstał już w 1997 roku, kiedy projektant mody, a zarazem miłośnik książek Karl Lagerfeld poprosił Steidla o wydrukowanie dla prasy książek o wprowadzanym właśnie na rynek zapachu perfum. Podczas premiery książki zostały umieszczone na siedzeniach zaproszonych gości, ale Steidl odradzał takie rozwiązanie, ponieważ silna woń świeżo drukowanego papieru – jego zdaniem – mogła się źle kojarzyć podczas promocji nowej marki perfum. Wówczas Lagerfeld, którego osobista biblioteka liczy podobno 300 tysięcy książek, powiedział: „Zapach świeżo wydrukowanej książki to najlepsze perfumy na świecie.” Skomponowania zapachu podjął się Geza Schoen, a opakowanie perfum ma oczywiście kształt książki. Na podstawie „Viscom” nr 17/2012 i niemuzycznapieciolinia.pl opracowała IZ