Druk cyfrowy w sektorze opakowaniowym
16 paź 2012 14:46

W dniach 25-28 września br. w miejscowości Poing w Niemczech odbyło się spotkanie Océ Production Printing drupa Follow-up Event poświęcone drukowi cyfrowemu, kształtującemu wartość dodaną i szansę rozwoju dla sektora opakowaniowego. Firma Océ wraz z przedstawicielami spółek: Bobst, Eltosch, Esko, Kurz, manroland web systems, Merck, Metsä Board i WEILBURGER Graphics starała się udowodnić, jak znaczącą rolę odgrywa druk cyfrowy w dzisiejszym świecie opakowań. W ciągu czterech dni były prezentowane korzyści, jakie daje stosowanie „cyfry”, będącej najnowszą wartością dodaną w procesie twórczego procesu produkcji opakowań. W omawianym wydarzeniu uczestniczyli również członkowie PrintCity Alliance, którzy również wierzą w potęgę druku cyfrowego i widzą ogromny potencjał tej technologii. Uczestnicy spotkania mieli możliwość zapoznania się z możliwościami, jakie niesie ze sobą stosowanie druku cyfrowego, do których zaliczyć można realizację niskich i średnich nakładów, skrócenie terminów realizacji zleceń bądź personalizację produkcji. Zastosowanie techniki cyfrowej obejmuje także wydajniejszy przepływ produkcji czy zmianę lub odnowienie modelów biznesowych, co w dalszej perspektywie może wpłynąć na wzrost elastyczności produkcji. W trakcie Value Added Packaging Days organizowanych przez PrintCity podczas spotkania w Poing, firmy Canon i Océ zaprezentowały twórczą próbę pokazania wartości dodanej, jaka tkwi w druku cyfrowym, poprzez stworzenie wyjątkowego prezentu dla uczestników rozgrywek turnieju golfa Canon Open. Zaprojektowane przez Alexandra Dorta opakowania zawierały indywidualny numer seryjny i szereg efektów wykończeniowych takich jak tłoczenie folią na gorąco. Na podstawie informacji PrintCity Alliance opracował KS