Polak zwycięzcą międzynarodowego konkursu graficznego Fotolia TEN
23 paź 2012 16:05

Sebastian Powszuk, 24-letni grafik z Polski, został zwycięzcą kreatywnego konkursu graficznego Fotolia TEN, wygrywając m.in. międzynarodową kampanię reklamową o wartości ok. 750 000 zł. Jego praca, której przewodnim tematem jest „Podróż”, została wybrana jako najlepsza spośród 1260 grafik nadesłanych z całego świata. W konkursie wyróżniono również pracę drugiej osoby z Polski – w kategorii „Lifestyle”. Kolekcja TEN to kreatywny projekt promujący sztukę cyfrową, w którym wzięło udział 10 światowej sławy artystów cyfrowych. Ich prace były oferowane do ściągnięcia bezpłatnie przez kolejnych 10 miesięcy, począwszy od grudnia 2011 roku. 10 września 2012 r. został ogłoszony międzynarodowy konkurs kreatywny zainspirowany tym projektem. To prestiżowa impreza – z dedykowaną konkursową stroną na Facebooku: http://www.tencollectioncontest.com – w której wzięli udział graficy z obszaru „digital art” z całego świata. Przez miesiąc wszyscy uczestnicy wysyłali swoje prace, które – zgodnie z regulaminem – musiały nawiązywać do jednego z takich tematów jak: biznes, rodzina, podróż, pieniądze, żywność, lifestyle, abstrakcja, street art, mobile oraz drinks. Ponadto każdy projekt musiał być zapisany jako plik PSD i stworzony przy użyciu przynajmniej trzech zdjęć z serwisu Fotolia, które zostały wykorzystane przez artystę z Kolekcji TEN. Do tworzenia plików konkursowych mogły być wykorzystywane także prywatne obrazy oraz inne pliki z bazy Fotolii. Zwycięzcy konkursu Fotolia TEN otrzymują nagrody o łącznej wartości ok. 850 000 zł. „Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że konkurs wygrał nasz rodak, Sebastian Powszuk. Mimo iż wybór był bardzo trudny, jury, czyli 10 twórców obrazów z kolekcji TEN, reprezentanci serwisu Fotolia oraz partnerzy konkursu (Wisibility, Amkashop), przyznając nagrodę wzięło pod uwagę inspirację, technikę oraz refleksje artysty. To właśnie połączenie tych trzech elementów sprawiło, że praca Sebastiana została doceniona i wyróżniona jako najlepsza na tle międzynarodowej konkurencji. Nagroda dla Sebastiana oraz wyróżnienie dla Vana za kreację w temacie „Lifestyle” potwierdza, że Polska i nasi artyści cyfrowi reprezentują wybitny poziom w skali całego świata” – komentuje Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę. Opracowano na podstawie informacji firmy Fotolia