Polak wyróżniony w konkursie Adobe Design Achievement Awards 2012
13 lis 2012 10:55
Podczas ceremonii zorganizowanej w ramach konferencji DesignThinkers 2012 w Toronto w kanadyjskim stanie Ontario firma Adobe przedstawiła zwycięzców 12. edycji konkursu Adobe Design Achievement Awards (ADAA). Przy organizacji gali współpracowała organizacja Icograda (International Council of Communication Design). Ceremonię wręczenia nagród poprowadzili utytułowani projektanci Sean Adams oraz Noreen Morioka.
Tego wieczoru uhonorowano studentów i nauczycieli akademickich, których projekty zostały uznane za najlepsze spośród 41 prac zakwalifikowanych do finału (w całym konkursie zespoły z 70 krajów zgłosiły łącznie niemal 5000 prac). Studenci zajmujący się projektowaniem grafiki, fotografią, ilustrowaniem, animacją, tworzeniem filmów cyfrowych, programowaniem oraz tworzeniem grafiki komputerowej zostali zaproszeni do zgłaszania projektów indywidualnych i grupowych stworzonych za pomocą oprogramowania Adobe. Zwycięskie prace zostały wybrane w 13 kategoriach takich jak media interaktywne, film i ruch czy media tradycyjne. Nauczyciele akademiccy zostali wyróżnieni w trzech kategoriach dotyczących nowatorskich metod nauczania. Wszystkie prace finalistów ADAA zaprezentowano w specjalnej galerii na konferencji DesignThinkers 2012.
Wśród uczestników konkursu Adobe Design Achievement Awards 2012 nie zabrakło uczestników z Polski. Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie mediów tradycyjnych w edukacji” za koncepcję wizualną, projekt graficzny oraz większość fotografii i ilustracji podręcznika „Radość Fotografowania III” przygotowanego dla Nikon Polska otrzymał dr hab. prof AHE Leszek Szurkowski. Pracę konkursową można zobaczyć na stronie konkursu http://www.adaagallery.com/2012hm.
Dr hab. prof AHE Leszek Szurkowski jest dydaktykiem na Wydziale Artystycznym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz wykładowcą Akademii Nikona. Zajmuje się fotografią, fotoilustracją, projektowaniem książek i wydawnictw.
Prace były oceniane pod kątem ich oryginalności, skuteczności w osiągnięciu celu komunikacyjnego oraz umiejętności posługiwania się produktami Adobe. Zgłoszenia wydziałowe były z kolei oceniane pod kątem nowatorskich technik nauczania oraz rozwoju aplikacji w celu usprawnienia toku nauczania.
Opracowano na podstawie informacji firmy Adobe