Czwarta edycja Akademii Konica Minolta
19 lis 2012 13:16

„Informatyzacja drogą do zwiększenia efektywności w Twoim biznesie” – pod takim hasłem odbyła się 15 listopada w podwarszawskiej Jachrance konferencja biznesowa zorganizowana przez firmę Konica Minolta Business Solutions Polska. Celem konferencji było przedstawienie czynników wpływających na zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa w zakresie druku. Gościem specjalnym spotkania był znany polski ekonomista, przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich, Ryszard Petru. Wygłosił on wykład „Polska na tle gospodarki europejskiej”, w którym omówił i skomentował bieżącą sytuację ekonomiczną Polski i Europy, odwołując się do licznych danych makroekonomicznych. Zdaniem prelegenta dane te wyraźnie wskazują, że polska gospodarka uniknie recesji, a jedynie wejdzie w okres stagnacji ekonomicznej. W kontekście informatyzacji zaprezentowano również wyniki badań rynku poligraficznego w Polsce. W raporcie przygotowanym przez KPMG przedstawiono cyfrowe nośniki jako szansę na rozwój całego sektora poligraficznego w Polsce. W dalszej części spotkania skupiono się na zwiększeniu efektywności w biznesie poligraficznym. W tym kontekście dr Mariusz Trojanowski z Uniwersytetu Warszawskiego poruszył kwestię wykorzystania nowych technologii w komunikacji marketingowej. Na zakończenie konferencji dr Ewa Banachowicz, dyrektor ds. rozwoju Konica Minolta, poprowadziła dyskusję panelową dotyczącą obszarów wzrostów efektywności przedsiębiorstwa. W debacie głos zabrali Dariusz Szlaski - współwłaściciel Drukarni i Wydawnictwa Piktor s.c., Mariusz Sosnowski - prezes firmy Infosystems, Mateusz Woźniak - dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych Konica Minolta, Jacek Bajger - przedstawiciel KPMG. Ważnym elementem konferencji była również część warsztatowa, podczas której zaprezentowano nowe rozwiązania, które Konica Minolta chce zaoferować swoim klientom w nowym roku. Oprócz bogatego portfolio urządzeń produkcyjnych zaprezentowano najnowszą ofertę oprogramowania i usług dla biznesu. Najważniejszym punktem tej części konferencji była zapowiedź nowej usługi dla biznesu – Digital 1234, programu rozwoju przedsiębiorstw stworzonego przez Konica Minolta. Program ten jest przeznaczony dla branży poligraficznej, a jego celem jest optymalizacja działalności biznesowej poprzez zmniejszenie kosztów, zwiększenie produktywności oraz wprowadzenie nowych usług, aby finalnie uzyskać większy zysk z działalności przedsiębiorstwa. Program skupia się na potrzebach klientów, proponując konkretne wdrożenia opierające się na takich rozwiązaniach jak web-to-print czy też na zaawansowanym oprogramowaniu do automatyzacji procesów drukowania. W konferencji wzięło udział 220 gości – ekspertów, przedstawicieli biznesu oraz dziennikarzy. Konica Minolta Business Solutions Polska