Krótki żywot gazety na tablecie
5 gru 2012 13:37

Tylko dwa lata przetrwał dziennik „The Daily” wydawany przez koncern Ruperta Murdocha News Corp., a przeznaczony do czytania wyłącznie na tablecie. Ostatni jego numer ma się ukazać 15 grudnia. W oficjalnym komunikacie wydawca jako przyczynę podaje brak odpowiednio dużej liczby czytelników, którzy gwarantowaliby dalsze istnienie gazety będącej pierwszym tego rodzaju projektem. Dziennikarze pracujący dla tego tytułu zostaną przeniesieni do redakcji „The New York Post” wydawanego również przez News Corp. „The Daily” zaczął się ukazywać w lutym ub.r., w rok po wprowadzeniu na rynek iPada. Rupert Murdoch w tabletach upatrywał ratunku dla prasy i dlatego zdecydował się na eksperyment polegający na wydawaniu pierwszej „tabletowej” gazety, której uruchomienie kosztowało go 30 mln dolarów. Tydzień wydawania nowego dziennika oznaczał koszt rzędu pół miliona dolarów, co czyniło z niego największe od 1982 roku – kiedy to zaczęła się ukazywać gazeta „USA Today” - przedsięwzięcie na amerykańskim rynku prasowym. Początkowo w redakcji pracowało 170 osób, jednak już po 6 miesiącach zespół został zredukowany do 120 pracowników. Po półtora roku tytuł nie zdołał przyciągnąć 500 tys. prenumeratorów potrzebnych, by pismo nie przynosiło strat (wg dziennika „The Guardian” było to 30 mln dolarów rocznie) pomimo niskiego kosztu rocznej prenumeraty wynoszącego 40 dolarów. Nieoficjalne informacje mówią o nieco ponad 100 tys. czytelników. „Od początku „The Daily” był odważnym eksperymentem i niezwykłym miejscem tworzenia innowacji. (…) Weźmiemy najlepsze rzeczy, jakich się tam nauczyliśmy, i wprowadzimy je w innych naszych mediach” - tak Rupert Murdoch skwitował koniec pionierskiego projektu. Opracowano na podstawie „GW” z 4.12.2012

error: Kopiowanie zabronione!