Niemieccy wydawcy promują prasę w reakcji na sytuację w branży
7 gru 2012 11:08

Niemiecki Federalny Związek Wydawców Prasy (BDZV) przygotowuje ogólnokrajową kampanię promującą gazety i czasopisma. Prasa ma być przedstawiana jako „uniwersalne medium wysokiej jakości”. Działania będą prowadzone w prasie, telewizji, kinach i na nośnikach zewnętrznych. Kampania jest reakcją na ostatnie wydarzenia w niemieckiej branży prasowej, m.in. zamknięcie „Financial Times Deutschland” oraz upadłość „Frankfurter Rundschau”. W połowie listopada br. wydawcy ukazującej się od 1945 roku gazety „Frankfurter Rundschau” złożyli wniosek o upadłość tytułu, tłumacząc to brakiem perspektyw gospodarczych. Założona w 1945 roku gazeta od lat przynosiła straty (w br. 16 mln euro). Jej właścicielami są: grupa medialna DuMont Schauberg i należące do Socjaldemokratycznej Partii Niemiec wydawnictwo DDVG. Jak podały ostatnio niemieckie media branżowe, przejęciem „Frankfurter Rundschau” są zainteresowani wydawcy dzienników „Süddeutsche Zeitung” i „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Opracowano na podstawie press.pl