Black Point z paszportem do eksportu
7 lut 2013 13:52

Grupa Black Point, jeden z liderów polskiego rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych, uzyskała najwyższą możliwą dotację w programie „Paszport do eksportu” obowiązującego w ramach unijnego programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jego celem jest podnoszenie konkurencyjności polskich jakościowych wyrobów na rynkach zagranicznych, ich promocja i sprzedaż. 200 tysięcy złotych przeznaczonych na rozwinięcie działalności eksportowej w 2013 roku pozwoli zwiększyć potencjał marki Black Point w Europie Środkowo-Wschodniej. Strategia rozwoju firmy kładzie silny nacisk na ekspansję i zdobywanie nowych rynków, dlatego też od 2008 roku Grupa obecna jest poza granicami kraju. Pozyskane fundusze unijne zostaną przeznaczone na promocję oferty Black Point na terenie Czech, Węgier i Ukrainy, m.in. poprzez udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych, aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych i pozyskiwanie nowych kontrahentów. „Eksport to jedno z ważnych narzędzi rozwoju firmy. Unijna dotacja jest jednym ze sposobów na finansowanie ekspansji i zwiększenie udziałów Grupy na rynku środkowoeuropejskim – tłumaczy Piotr Kolbusz, prezes Black Point SA. – Pamiętać należy, że działalność eksportowa jest niezwykle wymagająca, a każdy z zagranicznych rynków w tym obszarze Europy rządzi się swoją logiką. (...)” Na rynku węgierskim produkty marki Black Point są dostępne w kilkudziesięciu punktach sprzedaży, m.in. w sklepach Metro Cash&Carry oraz hipermarketach Media Markt i Saturn. To rezultat umowy polskiego producenta z firmą CHS Hungary, jednym z największych dystrybutorów IT na tamtejszym rynku. Czechy, dzięki współpracy z firmą Tredl Borgy, to blisko 300 punktów sprzedaży. Do tego należy doliczyć rynki Słowacji, Litwy, Łotwy, Estonii i Ukrainy. „Nie zamierzamy zakończyć naszej ekspansji na już zdobytych rynkach. Black Point skutecznie aspiruje do miana lidera na terenie całej Europy Środkowej – mówi Piotr Kolbusz, prezes Black Point SA. - W trosce o stałe podnoszenie jakości naszej oferty oraz umacnianie pozycji na rynku nie wykluczamy, że będziemy się starać w przyszłości o kolejne dofinansowania.” Środki pozyskane w ramach programu „Paszport do eksportu” to pierwsza dotacja, jaką firma otrzymała na rozwój działalności eksportowej. W ubiegłym roku działalność firmy została wsparta dofinansowaniem unijnym na budowę unikatowej na skalę światową linii produkcyjnej do kartridży atramentowych. Opracowano na podstawie informacji firmy Black Point