Presspublica zmienia nazwę na Gremi Media
5 mar 2013 11:21

Spółka Presspublica, wydawca m.in. dziennika „Rzeczpospolita”, zmieniła nazwę na Gremi Media. Jak wyjaśnia Jarosław Knap, członek zarządu Gremi Media, celem zmiany jest ujednolicenie nazw spółek Grupy Gremi oraz zasygnalizowanie nacisku na rozwój nowych technologii w wydawnictwie. Głównym udziałowcem Grupy Gremi i właścicielem spółki Gremi Media jest Grzegorz Hajdarowicz, który kupił Presspublikę w 2011 roku.  W informacji prasowej podano, że Gremi Media w strategii na lata 2013-2015 stawia na tworzenie nowoczesnych rozwiązań multimedialnych. „W ciągu najbliższych lat bazując na znanych Polakom i cenionych brandach takich jak »Rzeczpospolita«, »Parkiet«, »Przekrój«, »Sukces«, »Uważam Rze« czy nowo zakupionym »Bloomberg Businessweek Polska« oraz kilkunastu portalach internetowych zamierzamy stworzyć jeden z najnowocześniejszych w Europie koncernów multimedialnych” - zapowiada we wspomnianej informacji Grzegorz Hajdarowicz. W związku z restrukturyzacją spółki nastąpią też zmiany w jej zarządzie. Prezesem pozostanie Hajdarowicz odpowiadający za departament prawny i departament PR. Dotychczasowi wiceprezesi Jan Godłowski i Artur Rawski przejdą 31 marca br. do rady nadzorczej. Ich miejsce zajmą Mariola Wysocka, odpowiedzialna za kontent, obszar nowych mediów, dział wydawniczy i dystrybucję oraz Artur Łopuszko odpowiedzialny za dział IT, administrację, finanse i księgowość.  Grzegorz Gauden, były prezes Presspubliki i były redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, w wypowiedzi dla portalu press.pl przypomina, że spółka pozbyła się swoich drukarń, sprzedaż jej gazet bardzo spadła, zmniejszyła się też liczba reklam oraz że jeszcze nikomu w Polsce ani chyba na świecie nie udało się wygenerować znaczących przychodów z Internetu, które zrównoważyłyby spadek sprzedaży wydań papierowych. Z kolei Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR, uważa, że multimedialność jest jedyną drogą rozwoju dla wydawnictw prasowych. Opracowano na podstawie press.pl