Antalis chce przejąć „papierową” część firmy Xerox
19 cze 2013 15:17

Antalis złożył wiążącą ofertę firmie Xerox w celu przejęcia części ich przedsiębiorstwa zajmującej się sprzedażą papierów biurowych w Europie Zachodniej, wraz z wyłącznymi prawami do sprzedaży i dystrybucji papierów marki Xerox oraz mediów do druku cyfrowego w tym regionie. Na początku czwartego kwartału br. powinno się zakończyć badanie zgłoszonej oferty przez urząd zajmujący się ochroną konkurencji na rynku europejskim. W międzyczasie rozpoczęto już, zwykłe w takich przypadkach, procesy zarządzania zasobami ludzkimi. Część firmy Xerox, której dotyczy oferta, zatrudnia około 280 pracowników w 16 krajach (ofertą zostały objęte: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria oraz W. Brytania), a jej roczna sprzedaż wynosi około 300 mln euro, co stanowi 280 000 ton papieru. Planowany zakup pozwoli firmie Antalis na: - wzmocnienie pozycji na rynku papierów biurowych w Europie Zachodniej; - uzupełnienie dotychczasowej oferty o rozpoznawalną globalnie markę Xerox, co pozwoli oferować klientom jeszcze szerszą gamę produktów; - poszerzenie bazy klientów oraz uzyskanie dostępu do nowych sieci sprzedaży, dotychczas sprzedających produkty Xerox; - wzmocnienie strategicznego partnerstwa z dostawcami; - wprowadzenie nowej wiedzy i umiejętności do firmy; - zwiększenie zyskowności i wydajności operacyjnej, zwłaszcza w zakresie łańcucha dostaw, przez zmaksymalizowanie możliwości magazynowania. Według słów Pascala Lebard, Chief Executive Officer Sequana i Antalis: „Aktywna rola w konsolidacji rynku dystrybucji papierów biurowych wzmocni firmę Antalis, podwajając zarówno jej wielkość, jak i sprzedaż w tym segmencie. Przejęcie na tak konkurencyjnym rynku, gdzie wielkość jest czynnikiem kluczowym, pozwoli firmie Antalis wzmocnić swój biznes, zwiększyć przepływy pieniężne oraz zyskowność.” Hervé Poncin, Chief Operating Officer firmy Antalis powiedział natomiast: „Dzięki temu przejęciu Antalis włączy do swojej oferty globalnie rozpoznawalną markę produktów dla rynku biurowego oraz cyfrowego. Wzmocnienie naszej pozycji w krajach Europy Zachodniej jest kluczowe dla kontynuowania rozwoju nie tylko na głównych rynkach, ale też w krajach wschodzących oraz w sektorach Packaging i Visual Communication.” Opracowano na podstawie informacji firmy Antalis