Ricoh Document Arena – postimpresje
20 cze 2013 13:56

18 czerwca w siedzibie firmy Ricoh Polska odbyła się konferencja prasowa poświęcona podsumowaniu cyklu eventów pod wspólną nazwą Ricoh Document Arena. Z dziennikarzami spotkali się Tomasz Nazaruk – prezes Ricoh Polska, Paweł Barski – dyrektor marketingu tej firmy oraz przedstawiciele partnerów przedsięwzięcia, firm: Lenovo, DocuWare i Heidelberg Polska. Przypomnijmy, że Ricoh Document Arena to 12 dni pokazów zorganizowanych w maju br. na stadionach w 6 miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Gdańsku. Prezentowano najnowsze technologie i rozwiązania z oferty firmy Ricoh, a także partnerów cyklu. Celem było pokazanie gotowych rozwiązań dla wybranych rynków i odbiorców. Roadshow był adresowany do dealerów automatyki biurowej, dostawców rozwiązań, resellerów IT i VAR oraz klientów końcowych. W organizację RDA zaangażowanych było ponad 40 osób stałej obsługi oraz 4 ciężarówki przewożące 7,5 tony sprzętu. Na wszystkie etapy zarejestrowało się łącznie ponad 5500 odwiedzających, z czego faktycznie imprezę odwiedziło w różnych miastach prawie 4400 osób, co daje wysoką średnią frekwencję na poziomie 79 proc. RDA cieszyła się także dużym zainteresowaniem w sieci, zarówno na firmowej stronie Ricoh, jak i na tej specjalnie dedykowanej roadshow, a przede wszystkim na Facebooku. Jak mówił prezes Tomasz Nazaruk, podczas całej imprezy Ricoh i firmy partnerskie zaprezentowały się jako innowatorzy dostarczający najciekawsze rozwiązania. Ricoh pokazał się też z nieco innej strony, jako dostawca usług IT i z dziedziny helpdesk, a także firma świadcząca nowe usługi dla klientów – m.in. dostarczająca projektory czy działająca w sektorze Digital Signage. Powodzenie Ricoh Document Arena to również zasługa zaangażowania firm – partnerów. Przedstawiciele wspomnianych firm nie szczędzili pochwał zarówno co do samej idei imprezy, jak i jej perfekcyjnej organizacji. Mirosław Pisaniec reprezentujący Lenovo – największego na świecie producenta komputerów osobistych – ocenił RDA jako jeden z największych eventów, aspirujący do miana wydarzenia roku ze względu na innowacyjny pomysł, miejsce i tematykę. Celem Lenovo było pokazanie najnowszych technologii klientom końcowym, co z pewnością się udało: stoisko firmy odwiedziło ponad 1000 osób – wymagało to już po pierwszym spotkaniu zwiększenia liczebności obsługi. Marcin Pichur z firmy DocuWare, dostarczającej rozwiązania z dziedziny archiwizacji i obiegu dokumentów (workflow), określił RDA jako największe przedsięwzięcie w tej części Europy. DocuWare współpracuje z Ricoh w Europie już od 10 lat, natomiast w Polsce umowa o współpracy została podpisana w ub.r. Firma odnotowuje duże zainteresowanie digitalizacją (tworzenie elektronicznych bibliotek). Sprzedaje swoje rozwiązania globalnie; w Polsce ma obecnie mniej niż 100 klientów, lecz liczy na zwiększenie tej liczby dzięki współpracy z Ricoh. Tomasz Jasiński z firmy Heidelberg Polska również był pod wrażeniem rozmachu imprezy, choć nie pojawiło się na niej zbyt wielu klientów Heidelberga, ponieważ jako dostawca rozwiązań cyfrowych firma jest znana od stosunkowo niedługiego czasu. Jej celem jest jednak przekonanie klientów, że druk cyfrowy nie konkuruje z tradycyjnym, lecz jest jego niezbędnym uzupełnieniem. Podczas Ricoh Document Arena prezentowane były maszyny cyfrowe Ricoh z systemem Prinect Heidelberga, generującym znaczne oszczędności. „Poligrafika” była jednym z patronów medialnych Ricoh Document Arena. IZ