Fujifilm Jet Press 720 w norweskiej spółce
5 lip 2013 10:56

Z początkiem czerwca br. w norweskiej drukarni Print House AS z siedzibą w Oslo zakończyła się instalacja cyfrowej maszyny Fujifilm Jest Press 720 w formacie B2. Zainstalowana maszyna uzupełnia gamę pracujących w zakładzie maszyn offsetowych, cyfrowych i introligatorskich. Print House AS została założona 42 lata temu w 1971 r. przez Odda Mørka (ojca Stiana Mørka – obecnego dyrektora zakładu), który zaczynał od jednokolorowej maszyny Heidelberg pracującej do dnia dzisiejszego. Od początku swojej działalności spółka świadczyła szeroką gamę usług drukarskich, w tym druk plakatów, wizytówek i kopert. Następnie do jednokolorowego Heidelberga dołączyły: 2-kolorowa maszyna GTO i 4-kolorowy Heidelberg Speedmaster. W późniejszym okresie kierownictwo drukarni zdecydowało się zainwestować w technologię cyfrową. Do parku maszynowego dołączyło rozwiązanie HP Indigo 5000 wraz z urządzeniami peryferyjnymi, a następnie HP Indigo 7000, stół do cięcia Esko i-XE10 oraz Scodix S75. Obecnie firma zatrudnia 16 osób, a jej obrót w ostatnim roku wyniósł blisko 4 mln EUR. „Ta inwestycja pozwoli nam na produkcję znacznie szerszej gamy zindywidualizowanych wyrobów o wysokiej jakości przyczyniając się do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Jako że 50 proc. naszych przychodów pochodzi od wymagających i kreatywnych agencji reklamowych, nieustannie staramy się przesuwać granicę w tym, co możemy osiągnąć dzięki najnowszym cyfrowym technologiom druku i wykańczania, aby wcielać ich pomysły w życie. Relacje z nimi przyczyniły się do wzrostu jakości naszej produkcji. Zdawaliśmy sobie jednak sprawę z konieczności inwestycji w maszynę wielkoformatową”- mówi Stian Mørk. Władze firmy po raz pierwszy zaczęły się rozglądać za cyfrowym rozwiązaniem drukującym w formacie B2 podczas targów drupa 2012. „Po wizycie na stoisku firmy Fujifilm poprosiliśmy o wydrukowanie na maszynie Jet Press 720 kilku bardzo wymagających zleceń. Wiedzieliśmy, że będą one trudne do zrealizowania za pomocą cyfrowej technologii drukowania. Kiedy otrzymaliśmy wydruki próbne, pokazaliśmy je naszym klientom, którzy nie mogli uwierzyć, że zostały wydrukowane technologią cyfrową. (…) Jakość była decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. Wyższa prędkość i większy format maszyny oznaczają, że teraz możemy wykonywać usługi, które wcześniej zlecaliśmy firmom zewnętrznym” – mówi Steven Widlic, kierownik projektu w Print House AS. Obecnie Print House AS w swoim cyfrowym portfolio oferuje m.in. druk zindywidualizowanych zaproszeń, reklam bezpośrednich, broszur nieruchomości, plakatów, kopert i wizytówek. Na podstawie informacji firmy Fujifilm opracował KS