Pierwszy na świecie kiosk oferujący druk na żądanie
15 lip 2013 11:32

Urządzenie produkcyjne Ricoh zostało częścią Meganews, pierwszego na świecie kiosku oferującego druk na żądanie. Meganews to innowacyjny sposób na druk i sprzedaż różnorodnych tytułów prasowych. To maszyna z dostępem do Internetu, sprzedająca gazety i magazyny (ponad 200 tytułów), która drukuje w czasie rzeczywistym. W ciągu zaledwie 2 minut od momentu zakupu można otrzymać świeżo wydrukowany egzemplarz wybranego tytułu. Rozwiązanie obniża koszty, które wydawca musi ponieść na dystrybucję i logistykę. Ponadto, ze względu na ograniczenie transportu, jest znacznie bardziej przyjazne dla środowiska. Projekt został zainicjowany przez Larsa Adaktussona, szwedzkiego dziennikarza i prezentera telewizyjnego, jego brata Hansa i ich firmę – Meganews Sweden. Ricoh dostarczyło technologię, firma Sweco stworzyła oprogramowanie, terminal na karty i ekrany. Kiosk został zaprojektowany przez LA + B. Badanie przeprowadzone przez instytut badawczy Innventia, w imieniu Meganews Magazines, ukazuje, że emisja gazów cieplarnianych w trakcie cyklu życia magazynu drukowanego w kiosku Meganews jest o około 60 proc. niższa od emisji w trakcie cyklu życia magazynu drukowanego i dystrybuowanego metodą tradycyjną. Wynika to z tego, że 40 proc. tradycyjnej prasy drukowanej się nie sprzedaje, a co za tym idzie musi być ona zwrócona i przekazana bezpośrednio do recyklingu. W projekcie bierze udział wielu wiodących szwedzkich wydawców: Bonnier Tidskrifter, Aller Media, Albinson & Sjöberg, LRF Media, IDG, Talentum i Medströms. „Zakupu dokonuje się na ekranie za pomocą karty kredytowej – to sprawia, że transakcje są bezpieczne i wygodne” – mówi Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sweden. „Ten produkt to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na druk na żądanie. To również przykład prawdziwej innowacji, dlatego jesteśmy dumni z tego, że wiodąca technologia Ricoh ma swój wkład w produkcję magazynów w przyszłości” – dodaje Graham Moore, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Ricoh Europe. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy kiosk będzie testowany na lotniskach, w hotelach, szpitalach, sklepach spożywczych i centrach handlowych w całym kraju. Opracowano na podstawie informacji firmy Ricoh Polska