Pageflex zamyka oddział w Polsce
13 wrz 2013 11:29

Działająca na rynku od 1996 roku firma Pageflex, z siedzibą w Marlborough (USA) i Cezarei (Izrael), jest międzynarodowym dostawcą rozwiązań marketingowych i umożliwiających automatyzację druku, w tym oprogramowania web-to-print dla drukarń. Na początku ub.r. firma postanowiła wzmocnić swoją obecność w Europie, gdzie posiadała już sieć dystrybutorów oraz przedstawicielstwo w Holandii, otwierając oddział w Warszawie. Zarządzała nim Agnieszka Poczekaj, mianowana managerem sprzedaży w Europie Centralnej i Wschodniej. Ostatnie dwa lata nie były jednak pomyślne dla firmy Pageflex, która odnotowywała rosnące straty, zwalniała osoby pełniące kluczowe stanowiska oraz przeprowadzała wymuszoną restrukturyzację. Sytuacji nie poprawiło przejęcie rozwiązania iWay i fuzja z jego twórcą, izraelską firmą Press-Sense. Straty Pageflex w pierwszych 6 miesiącach roku wyniosły jedynie 2,1 mln USD (1,35 mln euro), dużo mniej w porównaniu z 5,7 mln USD (3,6 mln euro) w analogicznym okresie ub.r. Jim Dore, dyrektor finansowy firmy, nie traci optymizmu podkreślając, że załamanie było jedynie chwilowe i wyrażając nadzieję, że fuzja z izraelską firmą zostanie odebrana przez klientów i partnerów jako pozytywny etap w działalności firmy. Aby zapewnić finansowanie nowej spółki, przedsiębiorstwo macierzyste było jednak zmuszone pozbyć się rentownej firmy Monotype. Niemniej rezultaty Pageflex w drugim kwartale br. wykazują rosnącą stratę (ponad milion USD – 700 tys. euro) i płynność na poziomie 879 tys. USD (560 tys. euro) wobec 2,9 mln USD (1,8 mln euro) w roku 2012; budżet na badania i rozwój został zmniejszony o 60 proc., a na działania marketingowe – o 50 proc. Plan „ostatniej szansy” został przedstawiony w sierpniu br., zakłada on połączenie Pageflex z jego firmą macierzystą oraz m.in. zamknięcie polskiego oddziału. Na podstawie graphiline.com opracowała IZ