Agfa Graphics na World Publishing Expo 2013
25 wrz 2013 12:27

Zaawansowane rozwiązania workflow dla tytułów prasowych przygotowywanych w wersji na smartfony i tablety oraz poprawa wydajności i redukcja kosztów produkcji gazet drukowanych to dwa główne motywy przewodnie obecności Agfa Graphics na tegorocznej wystawie i konferencji World Publishing Expo w Berlinie (7-9 października). Wśród prezentowanych na jej stoisku rozwiązań po raz pierwszy znajdzie się Arkitex Production – najnowszy workflow Agfa Graphics, przeznaczony dla cyfrowej przygotowalni gazetowej. W innym miejscu wystawy będzie demonstrowane rozwiązanie Agfa Graphics dedykowane do przygotowywania wydawnictw mobilnych – Arkitex Eversify. Umożliwia ono wydawcom prasowym stworzenie natywnej aplikacji z myślą o swoich tytułach, pozwalającej na ich odczyt w różnych urządzeniach przenośnych (jak smartfony czy tablety). Arkitex Eversify pozwala na tworzenie elektronicznych wersji gazet dowolnego typu: lokalnych, regionalnych, ogólnokrajowych i międzynarodowych. Co więcej, nie wymaga ono od wydawcy zbyt dużych nakładów inwestycyjnych czy czasowych. „Bogate doświadczenia Agfa Graphics na rynku prasowym zaowocowały stworzeniem Arkitex Eversify. Każdego dnia na całym świecie sprzedaje się ponad 520 mln egzemplarzy gazet i warto podkreślić, że w produkcji ponad połowy tego globalnego nakładu swój udział mają rozwiązania naszej firmy – mówi Bobby Grauf, menedżer segmentu gazetowego Agfa Graphics. – Arkitex Eversify oferuje wydawcom prasowym szybkie wejście na rynek publikacji elektronicznych dedykowanych na urządzenia przenośne. Funkcje oferowane przez to narzędzie sprawiają, że czytelnik otrzymuje wysokiej jakości zawartość wyświetlaną na ekranie smartfona czy tabletu, zaś reklamodawca – zupełnie nową platformę do promowania swoich produktów i usług. Moduł szczegółowej analizy czytelnictwa, stanowiący integralną część Arkitex Eversify, jest dla wydawców i reklamodawców narzędziem nowej jakości, weryfikującym skuteczność ich działań”. Agfa Graphics będzie też promować w Berlinie swoje portfolio w zakresie przygotowalni cyfrowej, wspierające szybką, niezawodną i wydajną produkcję gazetową. Jedną z ostatnich propozycji w tym zakresie jest nowy, unikalny system ładowania palet, będący alternatywą dla wózków i modułów bezpośredniego podawania płyt. Wyposażono go w zaawansowany mechanizm ładowania, współpracujący z paletami (na których znajdują się płyty), umożliwiający zwiększenie wydajności i redukcję kosztów drukarni prasowej. Tego typu palety mieszczą nawet po 3000 płyt każda, co znacznie przekracza maksymalne możliwości wózka czy systemu bezpośredniego podawania. „Wydawnictwa mobilne odnotowują wzrost w naszym segmencie rynkowym, ale nie postrzegamy ich jako konkurencję, ale raczej jako uzupełnienie obecnej oferty. Dlatego wciąż wprowadzamy do oferty nowe technologie i rozwiązania, pozwalające na możliwie najbardziej efektywną produkcję gazet drukowanych” – tłumaczy Emiel Sweevers, menedżer ds. marketingu w dziale systemów gazetowych Agfa Graphics. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics