Meet Kodak Polska 2013
17 paź 2013 12:52

Konferencja Meet Kodak Polska, która tym razem odbyła się w dniach 10-11 października w Z-Hotel Business & Spa w podwarszawskim Otwocku, zgromadziła ponad setkę gości z całego kraju. Konferencję otworzyli Jolanta Wiśniewska - dyrektor zarządzająca Kodak Polska oraz Komal Sharma - dyrektor zarządzający, odpowiedzialny za rynki wschodzące w regionie EAMER. Witając gości podkreślili fakt zakończenia restrukturyzacji firmy, który został oficjalnie ogłoszony 3 września br. Opowiedzieli o kluczowych zmianach organizacyjnych oraz podkreślili silną pozycję Kodaka w Polsce, nie tylko ze względu na udział sprzedaży, ale również rosnące znaczenie logistyczne polskiego oddziału, który obecnie obsługuje klientów z Polski, Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Jolanta Wiśniewska krótko zaprezentowała również historię firmy, która rozpoczęła się ponad 130 lat temu. Następnie przedstawiła innowacje, jakie Kodak zaoferował poligrafii na przestrzeni tych lat. Obecnie firma Kodak skoncentrowana jest na dostarczaniu technologii dla biznesu – innowacyjnych rozwiązań dla rynków produkcji opakowań, komunikacji graficznej oraz druku użytkowego. Największe zainteresowanie podczas konferencji Meet Kodak Polska wzbudzały prezentacje użytkowników rozwiązań Kodaka. Spotkanie podzielone zostało na dwa bloki tematyczne: pierwszy dotyczył opakowań, drugi szeroko pojętego druku komercyjnego. W pierwszym z nich o swoich pozytywnych doświadczeniach z hybrydową przygotowalnią offsetową i fleksograficzną oraz możliwościach, jakie udało się drukarni osiągnąć dzięki rozwiązaniom Kodaka, mówił Marcin Jastrzębski z firmy Multidruk. Spostrzeżeniami na temat rynku opakowań oraz rozwiązań, jakie oferuje klientom drukarnia Digiflex mówił Piotr Kolera. W bloku poświęconym drukowi komercyjnemu wystąpił Robert Paśniczek z drukarni dziełowej Legra, która jest pierwszym w Polsce posiadaczem maszyny Kodak NexPress z opcją powiększonego formatu. O rozwiązaniach Kodak Prinergy oraz Kodak InSite i ich zastosowaniu przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu mówiła Mirosława Peret z drukarni dziełowej Druk-Intro. Ostatnim prelegentem był Piotr Madoń z drukarni Madoń Media, która jest pierwszym w Europie użytkownikiem najnowszej naświetlarki CtP Kodak Achieve. Z kolei prelegenci z firmy Kodak przedstawiali technologię, rozwiązania i aplikacje na miarę multikanałowej komunikacji, z którą coraz częściej mają do czynienia klienci sektora poligraficznego. W części opakowaniowej konferencji uczestnicy mogli zapoznać się z technologią Kodaka dla produkcji opakowań w technice flekso, którą przedstawił Jacek Galiński. W kolejnej części spotkania przedstawił on również informacje na temat roli opakowań i możliwości ich wpływu na podniesienie sprzedaży. W bloku tematycznym poświęconym drukowi komercyjnemu Joachim Kranz zaprezentował druk cyfrowy jako alternatywę dla druku offsetowego. Uczestnicy mogli również zapoznać się z aplikacjami otwierającymi nowe możliwości w kontekście druku hybrydowego, które przedstawił Sławomir Iwanowski. Następnie Tomasz Gogacz zaprezentował oprogramowanie Kodak Prinergy 6, Przemysław Kida - system zarządzania barwą Kodak Color Flow 2.0, natomiast Łukasz Wąchała omówił zyski, jakie może przynieść wykorzystywanie bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP. Więcej – w listopadowej „Poligrafice”. Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska