Ferag, WRH Marketing i Valecom na World Publishing Expo 2013
18 paź 2013 13:49

Firma Ferag AG przygotowała z myślą o berlińskiej wystawie dwa rozwiązania, skierowane do drukarń z rynków rozwijających się, którym zależy na inwestycjach w park sprzętowy najwyższej klasy. Decyzja o projektach inwestycyjnych z nimi związanych zapadła zaledwie przed rokiem, na WPE 2013 poinformowano o osiągnięciu fazy prototypu, zaś już w 1. kwartale 2014 oba systemy będą dostępne w wersji rynkowej. Pierwszy z nich to transporter HPC (High Performance Conveyor), oferujący prędkość maksymalną 90 tys. egz./h. Jego kluczowe części – łańcuchy i elementy chwytające – zostały wykonane z wysokiej klasy tworzywa sztucznego, co znacząco obniża ciężar całej konstrukcji (i wpływa na redukcję zużycia energii niezbędnej do działania urządzenia), przy zachowaniu wysokiej stabilności i niezawodności produkcji. Transporter HPC może być połączony z maszyną drukującą poprzez osobne stacje przekazujące, ale możliwe są też jego opcjonalne konfiguracje. Pierwsza uwzględnia dwie działające „w pętli” stacje przekazujące gazety po drugim lub trzecim złamie, druga – ustawienie tandemowe za podwójnym złamywakiem. System HPC może kierować wychodzące z maszyny produkty do różnych procesów finalnej obróbki realizowanych w urządzeniach wyposażonych w różnego typu transportery. Drugie z zaanonsowanych w Berlinie rozwiązań to urządzenie do tworzenia pakietów HPS (High Performance Stacker), bazujące na sprawdzonej i uznanej technologii MultiStack, wyposażone w uniwersalny napęd serwo. Zapewnia ono wysoką precyzję działania oraz synchronizację całego cyklu produkcyjnego, obejmującego rozdzielenie strumienia produktów, tworzenie pakietów, kontrolę podnośnika bądź stołu do odwracania stosu oraz właściwą ekspedycję pakietów. O wysoką jakość pakietów dbają boczne prowadnice, zaś sam HPS jest urządzeniem programowalnym, które można wyposażyć w mniej rozbudowaną wersję systemu Navigator. Wydajność urządzenia wynosi 25 pakietów/min, w jednej linii można ustawić nawet trzy tego typu maszyny, co pozwala na równoległą lub szeregową produkcję pakietów. Podczas targów firma Ferag poinformowała też o nowych funkcjach wprowadzonego na rynek przed rokiem systemu wkładkowania MiniSert. W nowej wersji może on zostać rozbudowany nawet do 12 nakładaków (wcześniej maks. 6) ustawionych w dwóch modułach. MiniSert zyskał też na elastyczności, jeżeli chodzi o akceptowaną szerokość obrabianych produktów. Dziś można wkładkować w nim magazyny, gazety w formacie broadsheet oraz produkty półformatowe. Ferag poinformował o instalacjach tego rozwiązania w takich krajach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, RPA czy ostatnio Niemcy. Motywem przewodnim obecności firmy WRH Marketing w Berlinie był model biznesowy RetroFit. Jest to modułowa koncepcja rozbudowy i udoskonalenia dotychczas działających linii ekspedycyjnych Ferag. RetroFit jest częścią pakietu usług posprzedażowych oferowanych przez WRH Marketing pod wspólną nazwą ValuePlus. Kolejną targową nowością WRH Marketing był system kontroli produkcji PRA Plus, bazujący na systemie operacyjnym Linux i zastępujący dotychczas stosowany PRA PC. Oferuje on innowacyjne rozwiązania programowe i sprzętowe, a użytkownik ma do wyboru standardowy interfejs, bądź też opcjonalnie – konsolę kontrolną wyposażoną w interfejs graficzny. Firma Valecom AG specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu różnych formatów reklamowych na frontowej stronie gazety lub publikacji. Rozwiązania takie jak MemoStick, MemoScent, MemoCare czy Clip&Hit oferują nowe możliwości wydawcom i reklamodawcom, pozwalając na informowanie i promowanie produktów i usług. Pierwsze z nich znalazło użytkowników także w naszym kraju. Kolejne dwa wyposażono niedawno w nową opcję dodawania na pierwszej stronie gazety próbek perfum, kosmetyków i innych środków pielęgnacji. „Tegoroczne World Publishing Expo różniło się diametralnie od poprzedniej edycji tej wystawy we Frankfurcie. Dotyczy to zarówno frekwencji, m.in. zwiedzających z Polski, jak i konkretnych rozmów o nowych projektach. W Berlinie mieliśmy wiele ciekawych spotkań, przede wszystkim o charakterze biznesowym, a nie - jak to często przy okazji różnych imprez bywa – towarzyskim. Mamy nadzieję, że o ich efektach będziemy mogli poinformować już niebawem” – mówi Jacek Bucholc, prezes zarządu Ferag Polska. Opracowano na podstawie informacji firmy Ferag Polska