Pierwszy w Polsce ploter Agfa Anapurna M2500
7 lis 2013 12:24

Wśród premierowych rozwiązań zaprezentowanych przez Agfa Graphics na targach Fespa 2013 w Londynie znalazł się kolejny wielkoformatowy ploter z serii Anapurna. Kilka miesięcy później model Anapurna M2500, pozwalający na bezpośrednie zadrukowywanie w technice inkjet UV różnego rodzaju materiałów sztywnych i giętkich, został pokazany na warszawskim Festiwalu Druku, gdzie wyróżniono go Złotym Medalem. Prosto ze stoiska targowego urządzenie pojechało do łódzkiej drukarni Trzy Słowa, która jest pierwszym w Polsce oraz jednym z pierwszych w Europie użytkowników tego rozwiązania. Trzy Słowa to rodzinna firma kierowana przez Krzysztofa Wójcika. Przedsiębiorstwo istnieje od 2005 r. i od początku swojej działalności specjalizuje się w szeroko rozumianym druku wielkoformatowym. Mówi Krzysztof Wójcik: „Bazujemy na kilku technologiach drukowania: solwentowej, lateksowej oraz – dzięki inwestycji w system Agfa Graphics – inkjetowej UV. Ta ostatnia została niejako wymuszona przez naszych klientów, którzy domagali się możliwości bezpośredniego zadrukowywania materiałów sztywnych. Dotychczas tego rodzaju zlecenia wykonywaliśmy dwuetapowo – zadrukowując media giętkie w technologii solwentowej i naklejając je na docelowe podłoże. Jednak możliwości, wydajność, jakość i ekonomika produkcji w technice druku UV zadecydowały o tym, że już w ubiegłym roku zaczęliśmy rozglądać się za odpowiednim urządzeniem”. System Anapurna M2500 drukuje w 6 kolorach z dodatkową bielą kryjącą/podkładową z maks. prędkością 60 m2/h (w trybie ekspresowym). Urządzenie wyposażono w innowacyjne głowice Konica Minolta, nanoszące krople atramentu o wielkości zaledwie 12 pikolitrów (42 pikolitrów w przypadku bieli aplikowanej w trybie inline). Używane są w nich nowej generacji tusze Anapurna M G2 UV stworzone przez Agfa Graphics, pozwalające na realizowanie szerokiego spektrum prac wielkoformatowych do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych: banerów, plakatów, materiałów typu POP i POS, backlitów, jak również wielu zleceń nietypowych – reprodukcji dzieł sztuki, gadżetów reklamowych, dekoracji budynków i pomieszczeń, płyt DVD czy aplikacji na drewnie. „Chcemy w jak największym stopniu wykorzystać te ograniczone tylko formatem możliwości plotera – kontynuuje Krzysztof Wójcik. – Większość naszych klientów to agencje reklamowe i już możemy powiedzieć, że spektrum niestandardowych prac, jakie można na nim wykonać, spotkało się z ich ogromnym zainteresowaniem. Podobny oddźwięk zauważyliśmy w przypadku klientów bezpośrednich z różnych branż”. W związku z pojawieniem się nowego urządzenia firma Trzy Słowa planuje szereg działań o charakterze informacyjnym, promujących jej nowe rozwiązanie. „Produkty realizowane w technice druku UV już niebawem znajdą się w naszym nowym sklepie internetowym, m.in. druk na szkle – mówi Przemysław Wójcik, syn właściciela. – W naszych działaniach stawiamy bowiem przede wszystkim na Internet i spotkania bezpośrednie pracowników działu handlowego z klientami. Nowy ploter w znacznej większości chcemy wykorzystywać do zadrukowywania mediów sztywnych i na ten obszar będziemy kładli największy nacisk, także przy działaniach marketingowych”. Po kilku tygodniach pracy z nowym urządzeniem właściciele łódzkiej drukarni są zadowoleni zarówno z uzyskiwanych za pomocą maszyny efektów, jak i ze współpracy z firmą Agfa Graphics. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics