Ploter Agfa Anapurna Mw w firmie After Art
11 gru 2013 12:56

We wrześniu do rosnącego stale grona użytkowników ploterów Agfa z serii Anapurna dołączyła warszawska firma After Art. Wówczas rozpoczął w niej pracę ploter Anapurna Mw, umożliwiający bezpośrednie zadrukowywanie twardych i giętkich podłoży, z wykorzystaniem dodatkowej bieli kryjącej bądź podkładowej. After Art to powstałe w roku 2011 przedsiębiorstwo, będące własnością Cezarego Dębkowskiego, związanego z branżą poligraficzno-reklamową od ponad dwudziestu lat. Firma zajmuje się kompleksową obsługą – projektowaniem, produkcją i montażem – systemów identyfikacji wizualnej (zewnętrznych i wewnętrznych), systemów wystawienniczych, elementów scenografii itd. Do ich wykonania wykorzystywane są m.in. urządzenia poligraficzne – ploter solwentowy, do niedawna stanowiący bazę parku sprzętowego, a także ploter tnący, laminator i inne. Około 80 proc. realizowanej w nich produkcji stanowi część kompleksowych zleceń, pozostałe 20 proc. to usługi stricte poligraficzne. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku klienci After Art – wśród których są zarówno agencje reklamowe jak też zleceniodawcy z innych firm i instytucji – pytali od pewnego czasu o możliwość bezpośredniego zadrukowywania podłoży sztywnych. Sama firma odczuwała z kolei potrzebę usprawnienia swojej produkcji w zakresie mediów rolowych, poszukując urządzenia szybszego, bardziej elastycznego i trwałego. Jak już wcześniej zostało wspomniane, wybór padł na rozwiązanie firmy Agfa Graphics – model Anapurna Mw. Jest to sprawdzone, znane także z wielu instalacji w naszym kraju, urządzenie zadrukowujące podłoża sztywne i giętkie o maksymalnej szerokości 1580 mm z prędkością do 14 m2/h. Drukuje w trybie 6-kolorowym (CMYK+Lm+Lc), a jego wartością dodaną jest kolor biały, który można wykorzystywać zarówno jako podkładowy jak i kryjący. Po trzymiesięcznych doświadczeniach z tym urządzeniem Cezary Dębkowski chwali sobie dokonany zakup: „Wcześniej, przy zleceniach z uwzględnieniem podłoży sztywnych, produkcja odbywała się dwuetapowo: najpierw zadruk folii a następnie jej naklejenie na docelowym materiale. Teraz wykonujemy ją jednoprzebiegowo co skraca proces realizacji zlecenia, redukuje koszty, zapewnia wyższą jakość oraz znacząco obniża ryzyko powstania błędów. Także w przypadku mediów rolowych, które stanowią znaczną większość wykorzystywanych tu materiałów, produkcja odbywa się znacznie sprawniej. Same wydruki są bardziej trwałe, oferują bardziej wyraziste kolory i niemal natychmiast po wydrukowaniu można je poddać dalszej obróbce.” Właściciel After Art przyznaje, że firma coraz częściej wykorzystuje dodatkowy kolor biały, m.in. przy backlitach i innych produktach transparentnych, jak również eksperymentuje z nietypowymi dla siebie mediami, takimi jak szkło, blacha, wykładzina czy tkaniny. W związku z inwestycją w nowy ploter firma Alter Art przeniosła się do nowej, bardziej przestronnej siedziby na warszawskiej Pradze. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics