Rośnie zainteresowanie usługami zarządzania drukiem
9 sty 2014 11:48

Według analiz Konica Minolta zainteresowanie usługami dedykowanymi zarządzaniu drukiem będzie rosło. Ten trend jest już doskonale widoczny wśród klientów korporacyjnych, ogromny potencjał drzemie jednak wśród firm z sektora MSP. W Europie podobnie jak w innych regionach świata jesteśmy świadkami ogromnych zmian związanych z korporacyjną polityką druku. Ta ewolucja wiąże się z fundamentalnymi przeobrażeniami zachodzącymi w otoczeniu technologicznym współczesnych przedsiębiorstw. Firmy reagują na trendy: “big data”, SaaS (software as a service), PaaS (platform as a service) i BYOD (“bring your own device”). Przekłada się to na ewolucję realizacji podstawowych procesów oraz oczekiwań wobec dostawców sprzętu. Klienci szukają partnerów, którzy będą mogli im zapewnić kompleksową usługę – przeanalizować potrzeby, zaproponować rozwiązania sprzętowe i software’owe, dzięki którym można sprawnie usystematyzować i zoptymalizować kluczowe procesy. „Bacznie obserwujemy rynek i reagujemy na trendy. Jest to doskonale widoczne, jeśli przeanalizujemy naszą ofertę. Od lat ewoluujemy z firmy, która głównie zajmowała się rozwiązaniami sprzętowymi w kierunku organizacji, która zapewnia swoim klientom kompleksową usługę – powiedział Ken Osuga, president, Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH. – Klienci, którzy korzystają z naszych usług, otrzymują od nas kompleksową propozycję obejmującą wdrożenie systemu zarządzania i obiegu dokumentów.” Ponad 90 proc. danych kluczowych z perspektywy przedsiębiorstw jest zgromadzonych w ogromnej liczbie dokumentów, które codziennie są przetwarzane w przedsiębiorstwie. Sprawne zarządzanie tym treściami ma kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania firmy. „Wyniki badań wskazują, że każde 30 minut spędzone na szukaniu dokumentu w perspektywie funkcjonowania firmy odpowiada sytuacji, w której dany dokument nigdy nie był dostępny: – powiedział Osuga. Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w systemy zarządzania drukiem i obiegiem danych. Jest to widoczne w strukturze przychodów Konica Minolta. W tym roku przychody uzyskane ze świadczenia usług zarządzania drukiem dla firm z sektora MSP przekraczają te pochodzące z tradycyjnej sprzedaży urządzeń dedykowanych drukowi biurowemu. „Małe i średnie przedsiębiorstwa zawsze stanowiły ważną grupę klientów z perspektywy Konica Minolta – powiedział Masatoshi Matsuzaki, president i CEO, Konica Minolta, Inc. – Jest to segment o ogromnym potencjale dla nas i naszych partnerów.” Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta