Grafiche Esposti użytkownikiem bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP w wielkim formacie
11 lut 2014 14:58

W 1979 roku Giovanni Esposti, związany już wówczas z branżą fotolitograficzną, założył własną firmę – Fotostudio Esposti, specjalizującą się w usługach reklamowych i fotograficznych dla lokalnych, krajowych i międzynarodowych klientów, głównie z branży zabawkarskiej. Dwa lata później uruchomił Studio E – firmę oferującą usługi fotograficzne i fotolitograficzne. W roku 2000 jej nazwa została zmieniona na Grafiche Esposti, a w działalność przedsiębiorstwa włączyli się dwaj synowie Giovanniego – Marco i Stefano. Mówi Marco Esposti, pełniący obecnie funkcję dyrektora ds. technicznych i kreacji: „Bez eliminowania fotolitografii, która wciąż stanowi trzon i esencję grafiki jako takiej, nasza działalność ukierunkowała się na drukowanie. Lata doświadczeń w branży fotolitograficznej pomogły nam utrzymać kluczowe dla klientów parametry: wierność odwzorowywanych barw i jakość realizowanych zleceń. Nasza podróż w świat opakowań i druku offsetowego rozpoczęła się na dobre, gdy weszliśmy w produkcję stendów i displejów reklamowych. (…) Obecnie wszystkie zlecenia realizujemy wyłącznie dla odbiorców bezpośrednich”. Są wśród nich firmy z różnych branż: spożywczej, zabawkarskiej, kosmetycznej, chemicznej, biurowej, odzieżowej itd., w tym znane międzynarodowe koncerny i marki. Drukarnia Grafiche Esposti posiada w pełni wyposażoną przygotowalnię cyfrową, bazującą na systemie workflow Kodak Prinergy. W ostatnim czasie została ona wzbogacona o wielkoformatową naświetlarkę CtP Kodak Trendsetter VLF, która – m.in. dzięki technologii Kodak SquareSpot – zapewniła firmie stabilną i wydajną produkcję form drukowych. Jednak największym wyzwaniem i prawdziwą innowacją w przypadku Grafiche Esposti była decyzja o wdrożeniu bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP o grubości 0,4 mm i formacie niemal 2 m2. Mówi Silvano Finelli – właściciel firmy F.lli Finelli, lokalnego dystrybutora płyt Kodak: „W produkcji stendów i displejów wierność odwzorowania barw musi być perfekcyjna. Rozwiązanie w postaci naświetlarki Kodak Trendsetter VLF i bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP jest w stanie ją zagwarantować. Nie występuje tu jakakolwiek obróbka chemiczna, gdyż płyta termiczna jest płytą bezprocesową. Raster na płycie jest czysty i pozostaje niezmieniony (odwzorowanie 1:1), w efekcie naświetlany obraz osiąga wyższą jakość niż w przypadku tradycyjnie wywoływanych płyt. Co więcej, proces przejścia na płyty bezprocesowe nie spowodował żadnych negatywnych zmian w naszej działalności. Wręcz przeciwnie, szczegóły są bardziej wyraziste, a pasowanie – lepsze. Natychmiast po naświetleniu w urządzeniu Kodak Trendsetter VLF forma drukowa jest zakładana na maszynę. Przed rozpoczęciem docelowej produkcji potrzebnych jest zaledwie kilka obrotów maszyny, by przygotować formę do natychmiastowego i efektywnego transferu farby. W efekcie uzyskuje się niezwykle precyzyjne i ostre punkty rastrowe”. „Nasi klienci nie tylko są usatysfakcjonowani jakością finalnych prac, ale wielu z nich zdaje sobie sprawę z korzyści środowiskowych, więc doceniają oni w pełni fakt, że zamawiane przez nich displeje są drukowane z zastosowaniem proekologicznych płyt offsetowych. Dotyczy to zwłaszcza odbiorców z branży spożywczej. Dla nas oznacza to wartość dodaną i dodatkowy argument przy negocjacjach z nowymi klientami” – dodaje Marco Esposti. Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak