Duplo Docucutter DC-645i w drukarni Libra
27 mar 2014 14:17

Duplo Docucutter DC-645i rozpoczął pracę w drukarni Libra z Leszna niedawno, lecz inne urządzenie tego samego producenta pracowało tu już od 2009 roku. Duplo Docucutter DC-645i oferuje cięcie wzdłużne, poprzeczne i bigowanie w jednym przebiegu. Może je obsługiwać tylko jedna osoba. „Wcześniej wszystko to, co robimy z pomocą urządzenia Duplo, wykonywaliśmy różnymi metodami – mówi Robert Dolaciński, właściciel drukarni Libra. - Duplo dało nam czas, jakość i powtarzalność. Dzięki temu nie tylko wpłynęło na naszą produkcję, ale dzięki tej inwestycji mogliśmy też zacząć poszukiwać nowych obszarów działania. Co więcej, zaspokajamy potrzeby naszych klientów w jeszcze większym zakresie”. Drukarnia Libra funkcjonuje od 1991 roku. Początkowym obszarem działalności firmy było wytwarzanie pieczęci i obecnie też jest jedną z głównych jej usług. Przez lata Libra rozrastała się i poszerzała zakres swojej działalności o druk offsetowy, dodatkowe usługi związane z szeroko rozumianą poligrafią i reklamą, a od 2005 roku - również o druk cyfrowy. „Po wzbogaceniu naszej oferty o druk cyfrowy – wspomina Robert Dolaciński - okazało się że wydrukowanie materiału dla klienta trwa krócej niżej jego finalna obróbka introligatorska. Pojawiła się wówczas potrzeba zakupu urządzenia, które rozwiązałoby ten problem. Zdecydowaliśmy się na pierwszą maszynę Duplo, która rozwiązała wszystkie nasze problemy (...). Dlatego w ubiegłym roku, po wizycie na targach w Poznaniu, zdecydowaliśmy się na wymianę modelu, który posiadaliśmy, na nowy - DC-645i. Nowsze rozwiązanie – dzięki zastosowanej w nim technologii – jeszcze bardziej zwiększyło szybkość i dokładność obróbki prac. Dlatego jesteśmy z tego zakupu bardzo zadowoleni”. Rozwiązanie zaspokaja potrzeby firmy, dotyczące finalizacji prac wychodzących z maszyn - zarówno cyfrowych, jak i offsetowych. Jednocześnie możliwość jego sprzężenia z komputerem i obsługa przez dedykowane oprogramowanie znacznie ułatwiają definiowanie prac, zaspokajając potrzeby drukarni dotyczące wolumenu wzorów. „Obecnie - poza pewnymi standardowymi pracami - każda z firm, które obsługujemy, ma wiele wzorów przypisanych do konkretnych, zlecanych cyklicznie prac. Duplo umożliwia nam precyzyjną powtarzalność zleceń, oszczędność czasu i ostatecznie – samej pracy, bo praktycznie wszystko załatwia samo urządzenie. Trzeba mu tylko „dostarczać" arkusze i odbiera się gotowe prace. (...)”. Robert Dolaciński podkreśla również niewielkie koszty użytkowania urządzenia. „(...) Serwis Duplo przez prawie 5 lat był u nas dwa razy. Przy czym drugi raz - podczas montażu nowej maszyny. Bardzo dobra współpraca z pracownikami tej firmy pozwoliła nam korygować ewentualne usterki (dekalibracja, „trudne” zacięcie) na szybko - nawet przez telefon - co również sobie bardzo cenimy”. Opracowano na podstawie informacji firmy Duplo Polska