Zmiany w WAN-IFRA
15 kwi 2014 13:49

Stowarzyszenie wydawców prasy World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA), zrzeszające ponad 18 tys. członków, stworzy nową jednostkę WAN-IFRA Services mającą świadczyć usługi z zakresu biznesu i technologii. Dział Services będzie działał od lipca we Frankfurcie, podczas gdy oddziały press freedom (wolność prasy), innovation hub (centrum innowacji) oraz advocacy and media development (wsparcia i rozwoju mediów) nadal będą funkcjonowały w biurze Stowarzyszenia w Paryżu. „Tworzenie ukierunkowanego podmiotu Services pozwoli nam na skonsolidowanie dobrych wyników operacyjnych odnotowanych w 2013 r. – mówi Vincent Peyrègne, dyrektor generalny WAN-IFRA. – Zoptymalizuje to nasze procesy mające kluczowy wpływ na sposób, w jaki będziemy pracować w przyszłości oraz pozwoli nam dostarczać sprecyzowane, oparte na wartości działania i usługi we wszystkich dziedzinach.” Stowarzyszenie sprzedało swój budynek w Darmstadt, aby w lipcu przenieść się do Frankfurtu. „Przeprowadzka do Frankfurtu jest znacząca, jako że WAN-IFRA będzie miało lokalizację w centrum ważnego ośrodka międzynarodowego biznesu, zapewniającą możliwość ożywienia organizacji, która poświęca się ekonomicznej i technologicznej transformacji” – mówi Peyrègne. Szefem jednostki Services zostanie Thomas Jacob, dyrektor ds. operacyjnych WAN-IFRA. Nowy podmiot działa zgodnie z zasadą „myśl globalnie, działaj lokalnie” poprzez realizację usług obejmujących sztandarowe wydarzenia WAN-IFRA: World Publishing Expo i World Newspaper Congress, jak również działania dotyczące publikacji, analizy i doradztwa. Biura regionalne zespołów z obszarów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku oraz Południowej Azji, mieszczące się odpowiednio we Frankfurcie, w Singapurze i Chennai, będą pozostawać w bezpośrednim kontakcie z członkami WAN-IFRA z tych regionów. Formalna obecność w Ameryce Łacińskiej zostanie ustalona do końca roku. Jednostka EMEA będzie kierowana przez Manfreda Werfela. Będzie ona zarządzała programem imprez i konkursów organizowanych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, jak również będzie wprowadzała na rynek kompleksowe programy szkoleniowe: Newsplex obejmujący potrzeby redakcji oraz Adplex do zaspokojenia nowych potrzeb generowania przychodów w domach mediowych. Dwa nowe działy Innowacji (Innovation) i Spraw Publicznych (Public Affairs) działają w Paryżu pod kierownictwem Larry’ego Kilmana, który został mianowany sekretarzem generalnym. Na podstawie informacji stowarzyszenia WAN-IFRA opracował KS