Anapurna drukuje osłonę dla Panteonu w Paryżu
28 lip 2014 15:32

Gdy w Paryżu w czerwcu tego roku rozpoczęto prace restauracyjne słynnego Panteonu, dzięki współpracy firmy JCDecaux Advertising oraz zespołu paryskiego urzędu miasta odpowiedzialnego za wydarzenia kulturalne zainstalowano ponad 3000 m² zadrukowanego płótna (canvas) zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku. Sponsorem przedsięwzięcia było Centre des Monuments Nationaux (Centrum Pomników Narodowych), które zleciło projekt francuskiemu artyście JR, znanemu na całym świecie ze swoich prac z dziedziny sztuki współczesnej. W efekcie powstał projekt reprezentujący humanistyczne i uniwersalne wartości, które ma uosabiać Panteon. Składa się on z ponad 5000 portretów fotograficznych, zrobionych zwiedzającym 9 krajowych zabytków lub wcześniej wysłanych za pośrednictwem strony internetowej. Realizacja projektu wymagała ponad 8 miesięcy przygotowań i weryfikacji. Instalacja pokrywająca gmach, kopułę i podłogę Panteonu została wydrukowana u klienta Agfa Graphics, firmy BS2i we Francji. Sama część podłogowa została skomponowana z ponad 70 paneli, które wydrukowano w najwyższej jakości na wielkoformatowej drukarce atramentowej Agfa Anapurna M2500, przestrzegając wszystkich życzeń artysty. Zewnętrzna instalacja umieszczona na górnej części kopuły Panteonu została wywieszona na cały okres prac rekonstrukcyjnych, natomiast płótna w środku Panteonu będzie można oglądać do 5 października br. Na podstawie informacji firmy Agfa Graphics opracowała AP