Xerox kontynuuje dywersyfikację
5 sie 2014 13:52

Firma Xerox kontynuuje swoją zmianę profilu działalności z coraz mniej dochodowej produkcji drukowanej na usługi i zarządzanie informacjami. 9-procentowy spadek sprzedaży maszyn drukujących w porównaniu z analogicznym kwartałem 2013 r. koncern tłumaczy zwiększoną wówczas liczbą inwestycji ze względu na wprowadzenie rynkowych nowości. Roczne przychody z serwisu oraz materiałów eksplatacyjnych spadły o 4 procent, tyle samo ile w poprzednim kwartale, ze względu na spadek ilości drukowanych stron. Zauważalny był również spadek sprzedaży na rynkach rozwijających się, w tym w obszarze urządzeń biurowych i wielofunkcyjnych (mono i wielobarwnych). Dobre wyniki sprzedaży flagowego systemu iGen pomogły zniwelować niekorzystne dane, ale sprzedaż urządzeń do druku jednobarwnego spadła o 16 procent (ze względu na spadki sprzedaży serii Nuvera i Docuprint). Mimo to firma Xerox wciaż generuje większe marże z druku niż usług, w których pokłada swoją przyszłość. Obecnie Xerox nie wspomina nic na temat sprzedaży swoich drukarek atramentowych, co może tylko oznaczać, że nie jest to istotny element w biznesplanie firmy. Jeff Jacobson, prezes Xerox Technology mówi, że produkty wprowadzone w 2014 roku będą sprzedawane w drugiej połowie roku i ich sprzedaż będzie odczuwalna głownie w ostatnim kwartale. Wliczony jest w to również wpływ ze sprzedaży długo oczekiwanej maszyny Versant 2100, nowego systemu adresowanego do średnionakładowej produkcji kolorowej. „W drugiej połowie roku będzie wprowadzonych 20 nowych produktów - informuje Jeff Jacobson. - Większość z nich będą stanowiły produkty z zakresu produkcji średnionakładowej, aczkolwiek pojawią się też nowe maszyny biurowe oraz z serii ConnectKey." Opracowano na podstawie informacji Print Business