Canon prezentuje system imagePRESS C800 oraz najnowszy Insight Report
17 wrz 2014 12:45

Firma Canon 16 września rozpoczęła cykl spotkań dla dostawców druku i przedstawicieli rynku usług poligraficznych, podczas których prezentowany będzie najnowszy system do niskonakładowego druku produkcyjnego w kolorze – imagePRESS C800. Podczas oficjalnej prezentacji w siedzibie firmy Canon uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się więcej o praktycznym zastosowaniu tego innowacyjnego systemu drukowania. W trakcie spotkania eksperci Canon położyli duży nacisk na wykorzystanie potencjału nowego urządzenia w biznesie. Model imagePRESS C800 oferuje szybki zwrot z inwestycji, pozwalając działom reprografii na oszczędność czasu i zmniejszenie kosztów. Umożliwia tworzenie szerokiej gamy wydruków na wielu różnych nośnikach, w tym na papierze powlekanym o wysokiej gramaturze oraz na kopertach. Urządzenie pozwala na realizację różnego typu zadań – od niskich nakładów po złożone projekty druku spersonalizowanych materiałów z wykorzystaniem danych zmiennych. System do druku produkcyjnego imagePRESS C800 wyposażono m.in. w toner CV (Consistently Vivid). Jest to nowy, opracowany przez firmę Canon rodzaj tonera zapewniający spójność barw i wyższą jakość druku przy zwiększeniu prędkości do 80 odbitek/min. Kompaktowa technologia pasowania arkuszy dzięki wykorzystaniu czujników cyfrowych i rolek pasujących zapewnia prawidłowe położenie każdego arkusza podczas drukowania oraz identyczne umiejscowienie obrazu na poszczególnych arkuszach. Ponadto imagePRESS C800 jako pierwsze urządzenie produkcyjne firmy Canon jest wyposażona w funkcję ACCT (Auto Correct Colour Tone), system wielowymiarowej, mieszanej kalibracji kolorów. Dzięki niemu regulacje barwne są przeprowadzane za pomocą szerszej gamy kolorów niż w przypadku innych technologii. Przy okazji premiery imagePRESS C800 firma prezentuje również wyniki badań 5. już edycji Insight Report, które są pretekstem do rozmów z dostawcami i klientami rynku drukarskiego na temat przyszłości druku. Raport pt. „Zaplanuj swoją przyszłość z drukiem” opracowano w oparciu o analizę aktualnych trendów i wyzwań na rynku drukarskim. Badanie przeprowadzono przez niezależną firmę RS Consulting na grupie ponad 550 firm z 25 krajów europejskich, w tym również z Polski. W tej grupie znalazły się zarówno organizacje świadczące usługi drukarskie, jak i najwięksi odbiorcy tych usług. Badanie dało odpowiedzi m.in. na pytanie o rolę, jaką odgrywa obecnie i będzie odgrywał w przyszłości druk w komunikacji wielokanałowej. Zagadnienia koncentrowały się także wokół kwestii działań, jakie muszą podjąć dostawcy druku, by efektywnie funkcjonować na rynku oraz problemu zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Ponadto ankietowani poszukiwali odpowiedzi na pytania, w których obszarach branży drukarskiej można dostrzec potencjalne możliwości rozwoju w przyszłości? „Z naszych obserwacji wynika, że rynek dostawców druku jest dość stabilny, a ocena jakości produktu – wysoka. To, co może jednak dziwić, to brak pełnego zrozumienia między dostawcami a klientami. Dodatkowo słaba znajomość aplikacji i nowych narzędzi do obsługi zadań drukowania nie pomaga w lepszym dopasowaniu usług. W najbliższych latach będziemy jednak świadkami dynamicznych zmian, które przyczynią się do rozszerzenia oferty, zaowocują lepszym dopasowaniem do potrzeb klientów i większą elastycznością.” – powiedział Krzysztof Kuligowski, professional print, product marketing manager z Canon Polska. Szczegółowe wyniki badań, wnioski, zalecenia i rekomendacje dla dostawców można znaleźć w raporcie z serii Insight Report pt. „Zaplanuj swoją przyszłość z drukiem”. Kolejne spotkania odbędą się w Katowicach (23 września) i Poznaniu (30 września). Więcej szczegółów na temat planowanych warsztatów Canona znajduje się na stronie: www.canon.pl/routeC800 Na podstawie materiałów firmy Canon opracowała AP