Creative Power
30 wrz 2014 14:25

Inicjatywa Creative Power firmy Antalis pokazuje, jak właściwy dobór papieru może wzmocnić artystyczny przekaz zawarty w drukowanych na nim materiałach. W ciągu 12 miesięcy będzie można poznać prace 12 międzynarodowych artystów, przedstawione za pomocą 12 technik drukowania i wykończenia na 12 Kartach stworzonych z różnych papierów ozdobnych. Papier, a zwłaszcza papiery ozdobne, są nie tylko częścią procesu produkcyjnego, ale przede wszystkim mogą przyczynić się do wzmocnienia przekazu zawartego w drukowanych na nich materiałach. Nowa inicjatywa Creative Power i specjalnie zaprojektowana kampania komunikacyjna firmy Antalis mają zwrócić uwagę dyrektorów artystycznych, projektantów, właścicieli marek oraz pracowników agencji eventowych i PR, którzy w procesie twórczym często nie zwracają uwagi na wybór papieru, aby docenili wartość wykorzystania tego medium. Hasło kampanii promującej Creative Power: „Wybór papieru to ważny element kreacji” podkreśla fakt, że w obecnym, coraz bardziej cyfrowym świecie to właśnie wybór odpowiedniego papieru może mieć kluczowe znaczenie dla siły przekazu danej idei. Pierwszym etapem promocji inicjatywy Creative Power są Karty wykonane z papierów ozdobnych, które na całym świecie zostaną wysłane do 15 000 profesjonalistów zajmujących się marketingiem i komunikacją. To właśnie oni dekorują swoje biurka i ściany plakatami i zdjęciami przykuwającymi ich uwagę lub pracami artystów, których oryginalność cenią. Przedstawione na Kartach Antalis prace także będzie można zawiesić w widocznym miejscu jako inspiracje. Co miesiąc wysyłana będzie kolejna Karta. Każda z nich powstała z innego papieru, przy użyciu innej techniki drukowania oraz wykończenia. Pokazują, jak właściwy dobór produktu i techniki jego obróbki wzmacnia przekaz kreacji poszczególnych twórców. Pierwsza z Kart powstała na Curious Matter Adiron Blue. Jest to matowy papier w wyjątkowo żywym odcieniu, w dotyku przypominający mieszankę jedwabiu i piasku. Stanowi doskonałe uzupełnienie pracy francuskiej ilustratorki Nine Antico, która w swej twórczości miesza style rockowego vintage i bardzo kobiecego pin-up. Antalis postanowił pokazać nietypowe oblicze Curious Matter. Mimo że papier doskonale nadaje się do różnego rodzaju technik zadruku, pierwsza Karta promująca inicjatywę Creative Power została wygrawerowana laserowo. Pod wpływem tej techniki papier zmienił kolor, co pozwoliło uzyskać unikalny efekt końcowy. Creative Power Antalis to połączenie szerokiej oferty papierów z dodatkowymi usługami i narzędziami, które pomogą w wyborze produktu odpowiedniego dla danego projektu (np. próbniki, szkolenia). Niewątpliwie najbardziej wartościowe są profesjonalne porady specjalnie dedykowanego zespołu Backsellerów, którzy ściśle współpracują z klientami, aby jeszcze lepiej poznać i zrozumieć ich potrzeby. „Jako dystrybutor papieru musimy mieć pewność, że nasi klienci zawsze znajdą w ofercie dokładnie taki papier, który jak najlepiej odzwierciedli ich pomysły – mówi Isabelle Lombard, creative papers product manager z Antalis International. – Mamy nadzieję, że inicjatywa Creative Power, a zwłaszcza promujące ją Karty uświadomią pracownikom działów kreacji, komunikacji i marketingu, że papier może wzmocnić siłę przekazu ich koncepcji i pomóc wyróżnić się na tle konkurencji. Wybór odpowiedniego papieru nie powinien następować po, ale w trakcie procesu powstawania idei, bo wybór papieru to także część procesu kreacji. Kolejne kampanie i narzędzia stworzone wraz z Arjowiggins Creative Papers, bazujące na takich markach papierów jak: Conqueror, Curious i Sensation umożliwią ukazanie siły i potencjału tkwiących w papierze.” Więcej informacji o inicjatywie Creative Power na stronie www.antalis.pl Opracowano na podstawie informacji firmy Antalis